متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

فیلم "THE TOWN"

   

Town, The (2010) - Movie Poster

 

 

 اشاره:  

گروهی در شهر بوستون آمریکا دست به سرقت می زنند.

   

درباره:   

* فیم شهر دومین ساخته بن افلک در حال و هوای فیلمهای پلیسی دهه 70 و 80 ساخته شد. فیلمی درام و پلیسی و سرشار از صحنه های تعقیب و گریز، که توانسته قالب ها را خوب رعایت کند تا بتواند ارتباط خوبی با بیننده حال برقرار کند. 

* این فیلم مرا به یاد فیلم "بولت" و همچنین فیلم های مارتین اسکورسیزی می انداخت. فیلم بولت روایتی پلیسی است که در قالب خیابانی و تعقیب و گریز، و با آن رانندگی خلاق گونه اش توانست قالب های جدیدی در سینما مبتکر باشد.

بن افلک به خوبی توانسته این قالب ها را به همراه نگاه به فضای امروزی بودنش تطبیق دهد. 

* فیلم شهر مسائل اجتماعی یک شهر آمریکایی را به تصویر می کشد. نگاهی واقع بینانه از جامعه ای که آدم هایش دچار یک سری پلیدی ها و خلاف هایی شده اند. و البته برای رهایی از آنها دچار مشکلات فراوانی می شوند که حتی نمی توانند لحضه ای از آنها دور شوند. شهر مردم متوسط خودش را در دنیایی غرق کرده که کنترل رفتار انسانی گاهی از دستشان در می رود و دچار ایجاد حوادث خطرناکی می شوند. 

* بازی بازیگران همه در خدمت فیلم بوده و لحظات خوبی را برای بیننده به وجود می آورند. مخصوصا نقش "جم " با بازی "جرمی رنر" که توانسته شخصیتی  پیچیده و نشان دهنده انسانی که از شدت مشکلات زندگی در فقر و شهری گناه آلود، نتواند به هیچ چیزی جز آزاد بودنش فکر کند. 

* فیلمبرداری و تدوین و همچنین موسیقی تاثیر گذاری که توانسته حالت درام را بر فضای فیلم خوب به رخ بکشد از نکات مثبت است. 

* امیدوارم در سینمایی ایران بدون تهمت زدن به فیلمی سیاه نما ، واقیعت شهرها به تصویر کشیده بشود و مخاطبان بتوانند زشتی ها و حتی زیبایی هایش را در تصویری مکمل ببینند و خود راجع به شهر خود قضاوت کنند. 

 

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد