متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

روی پرده سینمای جهان ( Hereafter ) + عکس

 

  

 

زندگی پس از مرگ ( Hereafter ) 

  

کارگردان: کلینت ایستوود 

نویسنده: پیتر مورگن 

بازیگران: مت دیمن (جرج لانِگِن)، سِسیل دی فرانس (ماری لی‌لای)، لیندسی مارشال (مادر مارکوس و جیسن)، فرانکی و جرج مک‌لارن (مارکوس و جیسن دوقلو) 

کشور: آمریکا 

  

خلاصه داستان:  

 

داستانی درباره سه آدم که به طرق مختلف با مرگ روبه‌رو می‌شوند. جرج یک کارگر آمریکایی است که ارتباط خاصی با دنیای مردگان دارد. ماری در آن‌سوی دنیا یک ژورنالیست فرانسوی است که به‌واسطه تجربه‌ای تا سرحد مرگ پیش می‌رود و بعد از آن زندگی‌اش دستخوش تغییر می‌شود. در لندن هم دانش‌آموزی در یک سانحه رانندگی برادر دوقلویش را از دست می‌دهد. این سه نفر در راه یافتن واقعیت با یکدیگر برخورد می‌کنند و زندگی‌شان دستخوش تحولی شگرف می‌شود.   

 

 

 

حاشیه های فیلم:  

 

• فیلم‌برداری در ماه دسامبر 2009 برای یک ماه متوقف شد چون مت دیمن باید در فیلم «کمیته بررسی» (2011) بازی می‌کرد. • بخش اصلی فیلم‌برداری از ماه اکتبر 2009 تا فوریه 2010 به طول انجامید و کار در لوکیشن‌های مختلفی در لندن، سن‌فرانسیسکو، پاریس و هاوایی دنبال شد. 

  

 

 

نظر منتقدان:  

 

نقدهای مثبت و منفی مختلفی بر فیلم نوشته شده است. در سایت راتن تومیتوز 59 درصد از نقدها مثبت بوده و در سایت متاکریتیک امتیاز 56 درصد برای فیلم حاصل شده است. نظر برخی از منتقدان برجسته از این قرار است: 
 

• میک لاسل/ سن‌فرانسیسکو کرانیکل: جالب‌ترین و ارزشمندترین عنصر فیلم نگاه ملکوتی و شکوهمند ایستوود و فهم همه جانبه و همدردانه او از دردورنج و رفعت‌وجلال زندگی زمینی است. 
 

• راجر ابرت/ شیکاگو سان‌تایمز: یک فیلم تماشایی و فوق‌العاده برای آدم‌های خردمندی که به‌طور طبیعی درباره اتفاقات و جریانات بعد از مرگ کنجکاوی می‌کنند. 
 

• کنت توران/ لس‌آنجلس تایمز: به این می‌گویند فیلم‌سازی بی‌سروصدا ولی مقتدرانه و موثر؛ فیلم‌سازی که باور دارد هیچ‌ چیزی مهم‌تر از داستانی نیست که باید روایت شود. 
 

• ای. او. اسکات/ نیویورک تایمز: یکی از دلایل موفقیت و تاثیرگذاری فیلم این است که می‌تواند با قدرتش شکاکان و تردیدکنندگان را روح‌زده کند، زودباوران را گیج کند و هر کسی در این میان را مجذوب نماید. 
 

• کلادیا پوگ/ یواس‌ای تودی: فیلم به آرامی در مرگ، سوگ و ماتم‌زدگی کاوش می‌کند و به‌گونه‌ای غیرمنتظره و عمیق تماشاگرش را متاثر می‌‌سازد. 
 

• جی. هوبرمن/ ویلیج ویس: «زندگی پس از مرگ» در کارنامه ایستوود وصله ناجوری است. ساختار داستانی فیلم واقعا نامعقول است. 

 

 

 

Still of Matt Damon in Hereafter

 

 

Still of Clint Eastwood in Hereafter

 

 

Still of Matt Damon and Bryce Dallas Howard in Hereafter

 

 

Still of Matt Damon and Bryce Dallas Howard in Hereafter

 

 

" مجتبی " 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد