عوامل فیلم:
کارگردان: علی غفاری
بازیگران: پوریا پورسرخ، الناز شاکردوست، رضا شفیعی جم، مجید یاسر، انوشیروان ارجمند، نعیمه نظام دوست، مینا جعفرزاده،؛ عطاءالله سلمانیان و محسن قاضی مرادی
فیلمنامه: علی غفاری و میلاد کزازی (براساس فیلمنامهای از سعید دربندی)
مدیر فیلمبرداری: حسین ملکی
صدابردار: مهران ملکوتی
تدوینگر: کاوه ایمانی
طراح صحنه: سعید آهنگرانی
موسیقی: سعید ذهنی
طراح گریم: محسن بابایی
برنامهریز و دستیار اول کارگردان: مانفرد اسماعیلی
منشی صحنه: افسانه قاسمی
عکاس: حسن ناحی. سرمایه گذاران: شرکت سینمایی هفت آسمان و شرکت بازرگانی ریحانه مشیز
......................................................
خلاصه داستان:
داستان درباره جوانی به نام فرود است که در رادیو کار میکند. او یکروز هنگام اجرای برنامه زنده متوجه میشود زنی قصد خودکشی دارد و برای نجات جان زن میرود و از رادیو اخراج میشود.
......................................................
یادداشت: سعید اسدی فیلمهای سینمایی "سیب سرخ حوا"، "عشق گمشده"، "آواز قو"، "میهمان"، "تلافی" و را در کارنامه دارد.
......................................................
سال ساخت: 1385
سال اکران: 1389 - (اول دی)
درباره فیلم:
درباره بهروز جوان ساده دلی است که در اثر اتفاقاتی درگیر ماجرای یک قتل می شود و این موضوع ماجراهایی را برای او به وجود می آورد. فیلمنامه این فیلم سینمایی را غفاری به همراه میلاد کزازی بر اساس فیلمنامه ای از سعید دربندی نوشته اند.”چراغ قرمز” در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.
انتقاد از کپی کردن سوژه “چراغ قرمز” از یک فیلم فارسی دهه چهل، خبرنگاران و منتقدین این فیلم را به ترک سالن کنفرانس ترغیب کرد و موجب پایان جلسه پرسش و پاسخ شد. به گزارش شبکه ایران، تنی چند از خبرنگاران و منتقدین که در جلسه نقد و بررسی فیلم چراغ قرمز حضور داشتند،با انتقاد نسبت به کیفیت پایین این فیلم و عدم صلاحیت آن برای حضور در جشنواره، فیلم را به باد انتقاد گرفتند تا این نشست مطبوعاتی نیز بدون افت و خیز و چالش،به پایان نرسد.در حالی که طهماسب صلحجو، مدیر جلسه در حال خواندن سوالات مکتوب بود که مضمون غالب آنها اعتراض نسبت به سخیف و سطح پایین بودن و نسبت این فیلم با سینمای فارسی بود، یکی از خبرنگاران از جای خود بلند شد و با تکرار همان صحبتها، “چراغ قرمز” را کپی بیچون و چرایی از فیلمهای فارسی دهههای چهل و پنجاه دانست و از حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر ابراز تعجب کرد.
با اتمام صحبتهای وی، حضار سالن با تشویق وکف زدن، همسویی خود با سخنان این خبرنگار را اعلام کردند. صلحجو سعی کرد با جملاتی خبرنگاران را به آرامش دعوت کند و از آنها خواست حد انصاف را رعایت کنند و اضافه کرد: “این فیلم اگرچه مورد تایید من نیست، ولی فیلمی است که به قصد سرگرمی ساخته شده و چون ادعایی ندارد، به مراتب از قیلمهای پرمدعا شریفتر است.”در ادامه علی غفاری، کارگردان فیلم، با ارجاع به آیهای از سوره حجرات، قصدش را از ساخت این فیلم، نقد بددلی و غیبت از طریق بیانی طنز آمیز دانست. وی در جواب یکی از خبرنگاران که شخصیت فیلم وی را کپی از شخصیتهای جاهل فیلمهای دهه چهل و پنجاه دانست، گفت: ” شخصیت اول این فیلم از شخصیت لئون در فیلم حرفهای گرتهبرداری شده.”پیش از این هم منتقدان و کارشناسان نسبت به رویه سخاوتمندانه هیئت انتخاب،اعتراضاتی اعلام کرده بودند.
منبع : هفته پارسی