متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

«"اعتدال" این نیست که نه سیخ بسوزد، نه کباب یا هم سیخ بسوزد، و هم کباب»


نامه یکی از علاقه‌مندان سینما به رییس سازمان سینمایی پس از نمایش اختتامیه / این یادداشت در قالب کامنت به "کافه سینما" رسیده و خواندنی است...

  

یادداشت رسیده به کافه سینما- جناب آقای ایوبی لطفا به موارد زیر توجه کنید :


1 - انگار شما معنای واژه «اعتدال» را اشتباهی گرفته اید. «اعتدال» این نیست که نه سیخ بسوزد و نه کباب. همچنین اعتدال این نیست که هم سیخ بسوزد و هم کباب !! اعتدال یعنی شما شرایطی فراهم کنید که تمام عقاید و تمام اندیشه ها در جشنواره شرکت کنند و با هم رقابت کنند که این کار را نکردید پس مدعی کلمه مقدس اعتدال و عدل نباشید. شما ناعادلانه برخورد کردید. اصلا مردم برای این امر، به آقای روحانی رای دادند که شعارشان عدالت و امید بود. نه عدالت دیدیم و نه امید. دیشب فقط قلب هایمان بود که درد میگرفت.


2- نمیخواهم بی انصافی کنم. دستتان درد نکند که دست خیلی ها را از سینمای ایران کوتاه کردید. دستتان درد نکند که لحن خوبی دارید ولی اینها به هیچ وجه برای مدیریت سینمای ایران کافی نیست. انتظار مردم از شما بیش از این بود که در میان بهت تماشاگران و بینندگان جشنواره امسال هم بشود مانند جشنواره پارسال.


3 - اینکه در سینما ملت جلوی چشم کارگردان و چند صد نفر تماشاگر، آرای فیلم «عصبانی نیستم» به سطل زباله ریخته میشود و به مردم میگویند که ما ماموریم و معذور(!!)، چه ربطی به اعتدال دارد !؟ از درمیشیان میپرسم که چرا این کار را میکنند جواب میدهد که جای شکرش باقیست که آرای این صندوق را به صندوق شیار 143 نمیریزند!! این بود امید شما ؟ البته ما هم از این قضایا درس گرفتیم. مشت نمونه خروار است. خوب فهمیدیم که در سال 88 چه اتفاقاتی افتاد و با چه کسانی روبرو هستیم ولی شما آمدید تا جلوی اینها را بگیرید و نه اینکه تمام حرفهایتان را با آنها تنظیم کنید. حرف های وزیر ارشاد و آقای نهاوندیان در رابطه با حداقل سینما، شعار محض بود. کاش اصلا آن حرف های تبلیغاتی و شعاری را نمیزدند.


4 - آیا به گوش شما رسید که کسانی که میخواستند فیلم «عصبانی نیستم!» را ببینند از جلوی یکی از سینماها متفرق شدند، آن هم با یگان ویژه !! مگر جنگ است !؟؟ یک جشنواره مگر تماشاگر زیاد نمیخواهد ؟؟ من واقعا گیجم که هیچ حرفی نمیزنید. اگر این قضایا دست شما نیست لااقل حرفی، نامه ای، مقاله ای. چرا میترسید ؟


5 - چرا وزارت ارشاد و سازمان سینمایی خود را بخشی از صدا و سیما میداند !؟ چرا باید صدا و سیما مجری جشنواره را مشخص کند؟ تهدید کردند که میخواهند پخش نکنند ؟ خب به جهنم. پخش نکنند. بهتر از این است که استقلال سینما و وزارت ارشاد زیر علامت سوال گنده برود. مگر جشنواره نیازمند این است که صدا و سیما آن را پوشش دهد ؟ صدا و سیما باید از خدایش هم باشد که مخاطبان خودش را با پخش جشنواره بالا ببرد. چرا انقدر شان سینما را پایین آوردید که صدا و سیما برایتان تعیین تکلیف کند؟


6 - ندیده میتوان حدس زد. اگر فیلم «محمد(ص)» در جشنواره بود. بیشترین سهم از جوایز را میبرد و بعد رستاخیز و بعد چمران. میدانید چرا !!!؟؟ چون حماسه ها تمام نمیشود ! چون در کشور ما و در جشنواره به ظاهر سینمایی ما، کسی با پارامترهای کیفی فیلم کاری ندارد. مصلحت ها حرف میزنند. و واقعا برای درمیشیان ها و حمید نعمت اله ها و امیریوسفی ها و کیایی ها متاسفم که فیلم بی در و پیکر و یک جمله ای «شیار 143» به آنها ترجیح داده شد. فیلمی که احتمالا، اولش سکانس آخرش را گرفته اند و بعد فیلم(اسمش اصلا فیلم نیست) را بر اساس آن ساخته اند !!!


7 - جناب ایوبی. به کسانی که شما را تهدید کردند تا «عصبانی نیستم» را از جشنواره حذف کنید بگویید، جوانان این سرزمین هر طور شده این فیلم را خواهند دید، همانطور که سنتوری را دیدند. و این فیلم در خاطره ها میماند. و به آنها بگویید که نمیتوانند تاریخ را عوض کنند. ما به بچه هایمان راستش را میگوییم و مثل پدر و مادرانمان در امانت حقیقت، خیانت نخواهیم کرد.


8 - دیروز اعتدالتان را «خیلی» دیدیم که فیلم بد رستاخیز و فیلم بدتر پرویز و شرکا، جوایزی را از آن خود کردند که متعلق به کسان دیگر بود. دیروز اعتدالتان را «خیلی» دیدیم [...]


9 - در پایان از سازمان سینمایی و وزارت ارشاد و هر نهادی که در دولت قدرتش را دارد(البته فکر کنم این دولت قدرت هیچی ندارد و به غیر وزیر امور خارجه، هیچکس جسارت حرف زدن و حق گفتن را ندارد)، تذکری به صدا و سیما بدهد. گماشتگان تفکرات سنگی فکر کرده اند که مردم بی شعور و نفهم هستند که برایشان تعیین و تکلیف میکنند که چه صحنه ای را ببینند و چه صحنه ای را نبینند !؟؟ اگر قرار بود اینگونه مردم را بیشعور فرض کنند، بهتر بود از همان اول پخش نمیکردند. این چه بازی بچگانه ای بود که تا اسم «آشغال» یا «عصبانی» می آید، برنامه قطع میشد. این دو کلمه به نظام ضربه های جبران ناپذیر میزد ؟!!؟؟ واقعا انقد می ترسید ؟؟ [...]


10 - و در پایان باید بگویم که ما، کسانی که روزمان شب نمیشود اگر یک فیلم خوب نبینیم، از دست شما و سیاست های عقبگردتان عصبانی هستیم!


به امید موفقیت فیلم «عصبانی نیستم!» در عرصه های بین المللی

یک پلی تکنیکی


به نقل از سایت کافه سینما


نظرات 2 + ارسال نظر
مسعود گل محدی پنج‌شنبه 29 اسفند 1392 ساعت 06:10 ب.ظ

پیشاپیش عیدت مبارک مجتب جان .
امیدوارم سال بسیار خوبی داشته باشی

مهسا چهارشنبه 23 مهر 1393 ساعت 12:32 ب.ظ http://walker.blogsky.com

سلام خوبی خیلی وقته ننوشتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد