متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

ترسناک ترین فیلم های تاریخ در سبک های مختلف + عکس و توضیح




هنوز هم ترساندن مخاطب از مهم‌ترین دغدغه‌های سینماگران محسوب می‌شود. اما اینکه چه چیزهایی در طول تاریخ سینما در مقاطع مختلف باعث ترس ما شده‌اند نکته‌ای است که در این مطلب به آن اشاره کرده‌ایم. البته ممکن است یک سری چیزهای دیگر هم وجود داشته باشد که بتواند در این فهرست قرار بگیرد ولی آنچه شما در ادامه خواهید خواند چکیده‌ای از مهم‌ترین عوامل ترس ما از فیلم‌های وحشتناک به همراه برترین فیلم‌های هر کدام از این عوامل است

.



فرانکشتاین

توسط مردگان عجیبکارگردان: جیمز ویل
بازیگران: بوریس کارلوف، می‌کلارک، کالین کلیو
فرانکشتاین دانشمند جوان و جاه‌طلبی است که با استفاده از کنار هم قراردادن تکه‌های بدن مردگان و با استفاده از نیروی الکتریکی موجود زنده‌ای شبیه یک انسان و اندازه ای بزرگ‌تر از یک انسان معمولی می‌سازد. این موجود آن قدر وحشتناک است که حتی خالقش از دست او فرار می‌کند. در نهایت خالقش نیز نمی‌تواند آن را کنترل کند و خودش قربانی آن می‌شود.
موجوداتی که به ظاهر انسان هستند ولی در حقیقت انسان واقعی نیستند یا فقط در مواقع خاصی می‌توان آنها را انسان نامید. بعضی از آنها مثل مخلوق فرانکشتاین هستند و بعضی هم موجودات دوزیستی مثل گرگ ‌نماها هستند ؛‌البته زامبی‌ها هم در این ردیف قرار می‌گیرند.

توسط موجودات فوق طبیعیکارگردان: ویلیام فردکین
بازیگران: ماک ون سیدو، الن بورستین، لیندا بلیر
داستان دختر نوجوانی است که بدنش توسط یک جن اسیر شده است. مادر او به همراه یک کشیش مسیحی تلاش می‌کنند تا بتوانند او را از این مهلکه نجات دهند.
این مسأله سوژه بسیار خوبی برای اهالی سینماست تا بتوانند مردم را بترسانند. فیلم جن‌گیر یکی از بهترین فیلم‌هایی است که در این زمینه ساخته است. جالب است بدانید بازیگرانی که در این‌گونه فیلم‌ها بازی می‌کنند خیلی اوقات خودشان هم در بعضی مواقع می‌ترسند.

پیچ اشتباهی
توسط بی رحمی و قساوت
کارگردان: راب اشمیت
بازیگران: الیزا دوشکو، جرمی سیستو، امانوئل چیریکویی
شش جوان راه خود را در جنگل‌های ویرجینیای غربی گم می‌کنند. آنها در حال جست‌وجو برای یافتن راه خود یکی‌یکی توسط دو آدمخوار که دراین جنگل‌های زندگی می‌کنند شکار و به طرز فجیعی کشته می‌شوند.
در اواخر دهه 90 ژانر. وحشت دچار یک سری تغییر و تحولات نسبتاً‌ بدی شد. دست‌اندرکاران صنعت سینما در این بخش به این نتیجه رسیدند که دیگر نمی‌توانند با موضوعات گذشته آدم‌ها را بترسانند و به همین دلیل دست به ساخت فیلم‌هایی زدند که در آن خون و خونریزی و قتل‌های فجیع حرف اول را می‌زد. این فیلم‌ها که به فیلم‌های اسلشر معروف شد هیچ‌گاه از نظر هنری در جایگاه خوبی قرار نگرفتند ولی تا حدودی توانستند ترس از دست رفته را به نسل جدید بازگردانند؛‌ هر چند به نظر می‌رسد که آرام‌آرام بازار این‌گونه فیلم‌ها هم در حال از بین رفتن است. فیلم پیچ اشتباهی به نوعی موفق‌ترین فیلم این سبک شناخته شده است.

نوسفراتو

توسط خون آشام هاکارگردان: اف. دابلیو. مورنائو
بازیگران: مکس شرک، گرتا شرودر، راث لاندشاف
خون آشام کنت اورلک به محل سکونت جدیدش می‌رود و راه و روش اجداد خود را در پیش می‌گیرد.
مطمئناً هیچ ‌کس دوست ندارد حتی در خیال یکی از طعمه‌های خون‌آشام یا همان جناب دراکولا باشد. دراکولاها ریشه واقعی ندارند اما خیی زود پای خود را به سینما باز کردند و در عرصه وحشت و حتی کمدی خیلی خوب توانستند جای خود را باز کنند. شمایل مکس شرک در قامت کنت دراکولا آن‌قدر وحشت‌اور بود که تا سال‌ها به عنوان چهره اول سینمای وحشت شناخته می‌شد.
کوسه

توسط حیواناتکارگردان: استیون اسپیلبرگ
بازیگران: روی شرایدر، ریچارد دریفیوس، رابرت شاو
یک کوسه سفید غول پیکر به یک جزیره حمله و شروع به از بین بردن آدم‌های آن می‌کند. یک پلیس، یک دانشمند و یک ماهیگیر با یک قایق به وسط دریا می‌روند تا بتوانند این کوسه ترسناک را شکار کنند.
این‌گونه‌ فیلم‌ها معمولاً اگر خوش ساخت باشند تماشاگر را به شدت می‌ترساند و اگر بد باشند او را از خنده روده‌بر می‌کند. طی ده‌ها سال ساخت فیلم‌های ترسناک با محوریت انواع و اقسام حیوانات از جمله گوریل، عقرب، زنبور، مار، ببر، کوسه، نهنگ، مورچه و پرندگان مختلف روی پرده‌های سینما نمایش داده شده است. البته در اکثر این فیلم‌ها خبری از حیوانات واقعی نیست و معمولاً با ماکت حیوانات یا با کمک جلوه‌های ویژه نمایش داده می‌شوند. مثلاً در ین فیلم اسپیلبرگ یک ماکت مکانیکی نیم‌تنه از کوسه ساخته شده بود و تمام فیلم‌ توسط همان ماکت نمایش داده می‌شود. البته اسپیلبرگ دراین کار دچار مشکلات فراوانی شد؛ از جمله اینکه بدن رابرت شاو بازیگر نقش ماهیگیر در دهان کوسه مکانیکی‌گیر کرد و به شدت هم آسیب دید.

بیگانه
توسط موجودات فضاییکارگردان: ریدلی اسکات
بازیگران: سیگورنی ویور، تام اسکریت، ورونیکا کارتوایت
سفینه‌ای فضایی که برای اکتشاف در نقطه دوری از فضا به سر می‌برد به ناگاه گرفتار موجودات عجیب و خون آشامی می‌شوند که بیگانه نام دارند.
معمولاً‌ سینماگران در نشان دادن موجودات فضایی و بیگانه یا آنها را مهاجم نشان می‌دهند یا ترسناک. بهترین نمونه فیلم‌های ترسناک در این موضوع فیلم بیگانه است. زمانی که ریدلی اسکات 40 ساله به عنوان دومین کار خود این فیلم را ساخت شاید هیچ وقت فکر نمی‌کرد که بتواند این موجودات را در سینمای وحشت تا به این اندازه با اهمیت کند. جالب است بدانید که قسمتی از سر شخصیت بیگانه در این فیلم از جمجمه واقعی انسان ساخته شده است.

درخشش

توسط روانی هاکارگردان: استنلی کویریک
بازیگران: جک نیکلسون، شرلی دووال، دنی‌لوید
جک تورنس نویسنده‌ای است که برای تکمیل کتاب جدید خود به همراه همسر و پسرش به هتلی دور افتاده می‌رود تا در سکوت کارش را انجام دهد اما آرام‌آرام تبدیل به یک آدم روانی می‌شود، تا حدی که در اقدامی جنون‌آمیز سعی در کشتن همسر و پسرش می‌کند.
شاید برای خیلی از ما اتفاق افتاده که با آدم‌های به اصطلاح دیوانه یا روانی مواجه شویم و ناخودآگاه دچار ترس از برخوردهای آنها می‌شویم. استفاده از این ترس توسط کارگردانان معروف سینمای جهان باعث ساخت فیلم‌هایی شده که به بدترین شکل تماشاگر خود را می‌ترساند. درخشش موفق‌ترین فیلمی است که در این زمینه ساخت شده است. تبدیل یک آدم خانواده دوست به یک قاتل روانی تبر به دست هنوز هم بعد از 30 سال تماشاگر را روی صندلی خود میخکوب می‌کند.

---------------------------
عکس، تهیه و تنظیم : نقد فارسی
نظرات 4 + ارسال نظر
آغازی دیگر یکشنبه 12 تیر 1390 ساعت 11:05 ق.ظ http://start2.blogsky.com

فیلمهای تخیلی ترسناک را دوست ندارم و کوسه و تلالو یا همون درخشش را دیدم که تلالو به معنای واقعی ترسناک بود و البته واقعا دیدنی

من دیوانه درخشش ام
یعنی کلن عاشق استاد کوبریکم.

آغازی دیگر یکشنبه 12 تیر 1390 ساعت 11:07 ق.ظ http://start2.blogsky.com

راستی فکر کنم اسم اصلی فیلم کوسه آرواره ها باشه

دقیقن حرف شما درسته. مرسی از دقتتون.
اما خوب تو ایران اسم مستعار داره
بنده خدا اسپیلبرگم جا خورد وقتی فهمید

ناهید کوچولوو جمعه 24 تیر 1390 ساعت 11:59 ق.ظ http://mohandes-kocholooo.tk/

یکی پخ کنه صد متر میپرم هوا از ترس ، دیگه بیام این فیلم ها رو هم نگاه کنم

کلا از فیلمهای تخیلی چه ترسناک و چه غیرترسناک ، متنفرم .
فیلم های واقعی رو دوست دارم ، حالا اگه کمی ترسناک باشه اشکال نداره
درخشش فکر کنم خوب باشه ؛ اگه اخرش به خوبی و خوشی تموم میشه تا نگاه کنم ، وگرنه بگو اصلا سمتش هم نرم که تا هفته و ماها میشینم و فکر میکنم که چرا اخرش اینجوری شد ؟

این درخشش فیلم بزرگیه
من عاشق کارگردانشم
آخرشم خوب منطقی تموم میشه. اما کمی هولناک

ناهید کوچولوو شنبه 25 تیر 1390 ساعت 10:12 ب.ظ http://mohandes-kocholooo.tk/

خو اگه منطقی تموم میشه نگاه میکنم
الان دارم دانلود میکنم

فیلم بزرگیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد