متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

گزارش کامل برنامه دوشنبه شب 90 و حواشی جنجالی آن




گروه خبری نقد فارسی : عادل فردوسی پور سرانجام برنامه ویژه اش برای انتقال تیم ها را روی آنتن برد و با نظرسنجی از مردم اعلام کرد که 91 درصد مردم با انتقال تیم های فوتبال به دیگر شهرها مخالف هستند.



به گزارش پارس توریسم، فردوسی پور در برنامه دوشنبه شب خود با دعوت از نمایندگان موافق و مخالف انتقال تیم ها در مجلس شورای اسلامی، بحث انتقال تیم ها را به رای مردم گذاشت. نظرسنجی برنامه اش به همین موضوع ارتباط داشت و بیش از 90 درصد مردم در همان دقایق ابتدایی مخالف انتقال تیم ها بودند.





فردوسی پور در این برنامه اصرار داشت که هر وقت تیمی حمایت کننده قوی تری داشته موفق شده به لیگ برتر صعود کند.

او در همین زمینه دست به افشاگری زد و همه نمایندگان مجلسی که در نقل و انتقالات تیم ها دخیل بودند را نام برد: "پیکان چرا رفت قزوین ؟ به خاطر اینکه آقای ابوترابی قزوینی هستند، چرا صبا رفت به قم، چون آقای علی لاریجانی قمی هستند و حمایت کردند، پاس چرا رفت همدان چون آقای حاجی بابایی، آقای آقا محمدی و یک سری زیادی از مقامات همدانی هستند.

 

فردوسی پور خطاب به چهره های سیاسی: آقاجون دست از سر فوتبال بردارید

فردوسی پور که لطفی نماینده اراک و یوسف نژاد نماینده مردم ساری را به عنوان نمایندگان موافق و مخالف به برنامه اش آورده بود ، قبل از شروع حرف هایش در این بحث گفت: «من همیشه می گفتم بابا فوتبال سیاسی نیست. بگذارید فوتبال را فوتبالی بگردانیم. هیچ کس گوش نداد کار به جایی رسید که خود ما مجبور شدیم مهمانانی امشب داشته باشیم که اصلا از یک جنس نیستیم. ولی به هر حال این اتفاق افتاد و ما امشب مهمان نمایندگان محترم مردم هستیم که سیاسی هستند و می خواهیم اگر بشود بر سر این بحث کنیم که بگوییم آقا جون دست از سر فوتبال بردارید».

فردوسی پور و احمد لطفی، نماینده مردم اراک بیش از دو ساعت با یکدیگر بر سر انتقال تیم نفت به اراک بحث کردند و نکته جالب اینجا بود که به رغم بیش از 2 میلیون رایی که نشان می داد 91 درصد مردم مخالف طرح انتقال هستند، لطفی همچنان بر انتقال تیم به شهرش تاکید داشت و گفت این اتفاق قبل از این افتاده و الان نفت، نفت اراک است.

 

مزد آن گرفت جان برادر که لابی سیاسی کرد

عادل هم که عصبی شده بود یکبار به او گفت: «شما ورزشی نیستید، اگر بودید دنبال انتقال تیم نبودید تا محبوبیت تان بیشتر شود». او جمله ای را هم از خلیل صالحی، مدیر سابق برق شیراز گفت: «اگر سعدی زنده بود الان می گفت؛ نابرده رنج، گنج میسر می شود/ مزد آن گرفت جان برادر که لابی سیاسی کرد».

 

91درصد مخالف انتقال تیمهای تهرانی به شهرستان

موضوع اس ام اس شب گذشته برنامه نود این بود که آیا با انتقال ناگهانی تیم های تهرانی به شهرستان موافقید؟ این سوال بعد از انتقال ناگهانی تیم های مس سرچشمه و نفت تهران به همدان و اراک انتخاب شده بود. تصمیمی که حداقل قسمت دومش توسط شخص محمود احمدی نژاد گرفته شده بود. او در سفر استانی به اراک قول داده بود که یک تیم به این شهرستان هدیه کند و با پایان لیگ برتر به نظر می رسد که قول او در حال عملی شدن باشد. با این همه اس ام اس های ارسالی به برنامه نود نشان می داد که اکثر اهالی فوتبال با این نقل و انتقال مخالف هستند 91 درصد کسانی که به برنامه نود اس ام اس زدند مخالف این انتقال بودند.

مصطفی کواکبیان که به صورت تلفنی در بحثهای برنامه این هفته نود شرکت کرده بود با توجه به نتیجه نظر سنجی گفت: «اگه میزان رای ملته دولت باید همین امشب جلوی انتقال نفت به اراک را بگیرد».‬

بر اساس گزارش آفتاب، فردوسی‌پور در برنامه پخش زنده دوشنبه شب نود تصریح کرد: «امیدورام تصمیم سازان مملکت که خیلی هاشون ورزشی نیستند. ربطی به فدراسیون فوتبال ندارند. حتی به سازمان تربیت بدنی هم ندارند، یه کم به نظر مردم اهمیت بدهند».

فردوسی پور مجری برنامه نود در حالی این جملات را در انتقاد از انتقال باشگاههای ورزشی به برخی شهرستانها بیان کرد که به نظر می رسد در مورد محمود احمدی نژاد گفته شده باشد. او بعد از اینکه برای چندمین بار نتیجه اس ام اس های برنامه اش روی آنتن رفت و معلوم شد که 91 درصد مردم مخالف انتقال تیم ها هستند به مسوولان تصمیم سازی اشاره کرد که اکثرشان ورزشی نیستند.

صحبت‌های رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد که در سایت پاس همدان منتشر شده بود در برنامه نود به نمایش در آمد و عادل فردوسی پور از آن انتقاد کرد. عادل گفت: «سفر می کنند و یک سری شعار می دهند یالله یالله تیم می‌خوایم و به شان تیم می‌دهند».

او در ادامه حرف هایش البته انتقاد به رحیمی را افزایش هم داد: «هر کدام از مسوولان دوست دارند تیمی از شهرشان در لیگ برتر داشته باشند، هرکسی زورش بیشتر باشد صاحب تیم می‌شود».

فردوسی پور با انتقاد تلویحی از استفاده ابزاری از مفهوم عدالت به شعار کلیدی دولت احمدی نژاد حمله کرد و گفت: «به خدا که این عدالت نیست، کجاش عدالته»؟

در اواسط برنامه نود وقتی نماینده اراک انتقال نفت به اراک را قسمتی از عدالت اجرایی دولت نامید با سوال فردوسی پور مواجه شد: «اگر قرار است عدالت اجرا شود چرا تیم به اراک منقل شود چرا به ساری نرود چرا به زاهدان نرود ...به خدا این عدالت نیست کجایش عدالت است»؟

لطفی؛ نماینده اراک در برنامه این هفته 90 که از پاسخ گفتن به انتقادها مایوس شده بود ماجرای انتقاد نمایندگان دیگر مجلس از انتقال نفت تهران را سیاسی نامید.

او مدعی شد کسانی که قبل از این هم به رای مردم احترام نگذاشتند الان هم احترام نمی گذارند: "کسانی که به رای مردم احترام نگذاشتند الان هم احترام نمی گذارند " او ادعا می کرد که مخالفان انتقال تیم نفت به اراک مخالف نظر مردم عمل می کنند. این در حالی بود که نتایج اس ام اس های برنامه نود جلوی لطفی بود و نشان می داد که 91 درصد مردم ایران مخالف انتقال تیم نفت به اراک هستند.

 

به نظر مردم احترام بگذارید

برای پاسخ گفتن به این جمله کواکبیان روی خط آمد و این جمله ها را گفت:" ما این جا اصلا بحث سیاسی نکردیم. من نمی دانم منظور شما از مطرح کردن ماجرای "کسانی که به رای مردم احترام نمی گذاشتند "چیست اما اگر به نظرمردم احترام می گذارید نتایجش رو به روی شماست. آقای فردوسی پور رفراندوم برگزار کرده و اکثر مردم مخالف انتقال هستند پس به نظر مردم احترام بگذارید". البته حرف های لطفی با هیچ عکس العملی از طرف فردوسی پور مواجه نشد.

 

آیا تصمیمات دولت وحی منزل است ؟

فردوسی پور که می گفت قرار نیست خودش مقابل نماینده اراک قرار بگیرد در مقابل حرف های نماینده اراک چندین جمله جالب گفت. فردوسی پور زمانی که نتایج نظرسنجی به نمایش در می آمد به او گفت: نظر شما درباره احترام به مردم چیه؟ درقسمتی دیگر از برنامه وقتی که لطفی در مورد تصمیمات دولت می گفت کسی حق ندارد برای دولت تکلیف تعیین کند فردوسی پور پرسید: آیا تصمیمات دولت وحی منزل است ؟ آیا نباید عملکرد دولت و تصمیماتش بررسی شود؟

در این هنگام وقتی نماینده اراک اعلام کرد که آقای فردوسی پور شما که تصمیم گیر نیستید کسانی که باید تصمیم بگیرند تصمیمشان را گرفته اند و نفت منتقل می شود. فردوسی پور ادامه داد: پس ما نتیجه میگیریم مردم مهم نیستند، کارشناسان مهم نیستند به همین دلیل رای بر نمی گردد.

 

--------------------------------------------------------------------------------

سایت باشگاه پاس همدان در اطلاعیه‌ای انتقادهای تندی از برنامه 90 کرد.

سایت باشگاه پاس همدان در واکنش به برنامه شب گذشته نود اطلاعیه‌ای به شرح زیر روی خروجی خود قرار داد.

 

"آقای مجری، لابی برخی سیاسیون!

برنامه 90 حیات خلوت افرادی شده که به‌طور حتم هدف‌گذاری آنها از این برنامه تشویش اذهان عمومی علیه سیاست‌های دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در امر ورزش به ویژه فوتبال است. نمای کلی از خروجی این برنامه طی سال‌های اخیر نشان از آن دارد که 90 ابزاری برای تقابل فردوسی‌پور با سیاست‌های دولت و نهادهای زیر مجموعه شده و نمونه بارز آن بحث انتقال تیم‌های تهرانی به شهرستان‌هاست که براساس تحقق اصل 44 قانون اساسی تحت فرامین مقام معظم رهبری و نیز بحث تمرکززدایی تیم‌های پایتخت‌نشین است.

فردوسی‌پور این روزها در حالی بر هجمه انتقادهای شخصی و یکطرفه خود علیه واگذاری تیم‌ها در برنامه 90 افزوده که دولت را بارها مقصر این انتقال‌ها دانسته و باعث تحریک و تشویش اذهان عمومی شده به‌طوری‌که در برنامه دوشنبه شب نیز سریالی را طراحی کرد که در مجموع زاییده افکار آلوده شخص عادل فردوسی‌پور در راستای تخریب سیاست‌های دولتی است که از بطن مردم کشورمان انتخاب شده و در عین حال چگونه است که فردوسی پور به خود اجازه می‌دهد که سیاست‌ها و مصوبات دولت را به رفراندوم بگذارد و به گونه‌ای سعی در به کرسی نشاندن گفته‌های خود در راستای زیر سؤال بردن دولت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد. حاشیه‌سازی‌های عادل فردوسی‌پور علیه مردم با فرهنگ و فوتبالدوست استان همدان باعث شد تا باشگاه پاس همدان برخود لازم بداند جهت تنویر افکار عمومی موارد ذیل را ذکر کند:

 

* فردوسی پور مورد غضب همدانی‌ها

چهار سال است که مجری برنامه 90 با فضاسازی مخربش در این برنامه به دنبال ایجاد التهاب و تنش در فوتبال ایران در پی انتقال پاس به همدان است. فردوسی‌پور در این چهار سال بسیار کوشید تا با جوسازی علیه پاس، این انتقال را غیر قانونی جلوه دهد و مغرضانه به همدانی‌ها تاخت تا اینکه امروزه آنچه شاهد هستیم، فردوسی‌پور مورد غضب مردمان با فرهنگ و فوتبالدوست همدان است.

 

* سهم خواهی از تیم های انتقال یافته

فردوسی‌پور بارها انتقال تیم پاس که به صورت کاملا قانونی انجام شده است را زیر سوال برده و آن را حق همدانی‌ها ندانسته و آیا این مخالفت که او در این مدت بر آن اصرار داشته توهین به شمار نمی‌رود. انتقال تیم‌ها به شهرستان‌ها باعث شده تا دست خیلی از افراد سودجو از منفعت طلبی‌هایی که از تیم‌ها داشتند کوتاه شود، آقایان یادشان رفته که در ازای تعریف‌ها و تمجیدها از تیم ها چگونه سفرهای تفریحی و شخصی به بهترین نقاط خارج از کشور را با هزینه تیم‌های مرتبط مطالبه می‌کردند و امروز نیز غرض ورزی‌های آشکار فردوسی‌پور این تصور را در افکار عموم ایجاد کرده که آیا او هم دنبال سهم خواهی است؟

 

* پافشاری بر منافع شخصی

آنچه امروزه از کارکتر فردوسی‌پور در برنامه 90 دیده می‌شود این است که می‌خواهد ورزش بویژه فوتبال زیر چتر افکار رنگین او قرار بگیرد تا از این راه به منافع شخصی‌اش دست یابد و مدعی باشد که فوتبال بدون فردوس عادل جهنمی سرد است!!! و دیگر اهالی فوتبال نیز باید تحت فرامینش باشند! تفکر پرحاشیه و یک سویه فردوسی‌پور نشان از این دارد که او سیاست‌های دولت خدمتگذار را که با رای 30 میلیونی مردم انتخاب شده، بر نمی‌تابد و خود را تافته جدا بافته از ملتی می‌داند که دولت را به رسمیت شمرده و تابع فرامین نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

 

* نگاه شخصی به انتقال تیم‌ها

دیدگاه مطرح شده از سوی فردوسی‌پور در برنامه 90 مبنی بر انتقال تیم‌ها به شهرستان‌ها صرفا نگاه شخصی‌اش است و از زاویه و دریچه دید خود به این موضوع می‌پردازد و افرادی که او به برنامه‌اش دعوت می‌کند، همان شخصی‌ های معلوم الحالی هستند که یا ارتباط دوستانه با آقای مجری دارند و یا شیفته حضور در برنامه‌هایی این چنینی هستند.

 

* نماینده ساری در خواب خرگوشی!

نماینده مردم ساری در مجلس که میهمان برنامه دوشنبه شب 90 بود به گونه‌ای در مقابل انتقال تیم‌ها موضع گرفت که انگار اطلاعی از این موضوع نداشت که سال گذشته تیم مهرکام پارس تهران نیز در جریان همین انتقال‌ها و به خواست مسوولان مازندرانی به ساری انتقال یافت و نامش به صنعت ساری تغییر کرد!

 

* انتقال منع قانونی ندارد

خطاب به عادل فردوسی پور باید به این نکته متذکر شویم که انتقال تیم ها منع قانونی ندارد و نمی‌توان به آن خرده گرفت و در مقابل، اصل تمرکز زدایی است که سال‌هاست دولت درصدد اعمال آن در شهر چند میلیونی تهران است تا از بن بست شلوغی، ترافیک و آلودگی و ... خارج شود. آیا به جز این است که سلیقه شخصی افراد وجهه قانونی ندارد و حتی می‌توان آنرا مشمول تخلفات در تشویش اذهان عموم دانست. کدام قانون بویژه در فوتبال این انتقالات را منع می داند.

 

* رسانه ملی قدم به بیگانه محوری نگذارد!

در شرایطی که اکنون برخی از رسانه‌های غربی و بیگانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به بهانه های واهی و مختلف جوسازی می‌کنند، جای بسی سوال است که چرا رسانه ملی نیز اجازه این را می‌دهد که برنامه‌ای همچون 90 با زیر سووال بردن سیاست‌های دولت به گونه ای آب در آسیاب دشمن بریزد و تصمیمات دولت را به چالش بکشد.

 

* جوانمردی که ناجوانمردانه می‌تازد

فردوسی پور در برنامه اش بارها کلمه جوانمرد را بکار برد اما غافل از اینکه حرکتش آنقدر ناجوانمردانه بود که حتی فرصت نداد تا باشگاه پاس با ورود به این برنامه از منافع خود دفاع کند و در مقابل با افرادی ارتباط برقرار می‌کند که هر یک سنگ خود را به سینه می‌زدند و کاری به اصل انتقال نداشتند.

 

* ایجاد اختلاف بین استان‌ها

فردوسی‌پور در برنامه 90 آنچنان صحبت‌های مدیرعامل پاسی‌ها را تحریف کرده بود که باعث شد تا هواداران تیم شاهین بوشهر نیز دچار اشتباه فکری شوند. عباس صوفی در کدام مصاحبه اعلام کرده بود که شاهین بوشهر هم تیم تهرانی است بلکه به این نکته تاکید کرد که شاهین در بوشهر اوج گرفت و این مردمان فوتبالدوست بوشهر بودند که شاهین را از انحلال نجات دادند.

 

* 90 ، برنامه ای فاقد دیدگاه های علمی و راهگشا

در مجموع به برنامه‌ای مملو از حاشیه‌ها و تنش‌های فوتبالی مبدل شده و بازخورد مثبتی از خروجی این برنامه دیده نمی‌شود. این برنامه فاقد هرگونه دیدگاه علمی در راستای کمک به فوتبال کشور است و چالش‌هایی که ایجاد می‌کند به طور حتم باعث تشدید حواشی فوتبال شده است.فردوسی‌پور در بحث انتقال پاس هیچ گاه به این نکات اشاره نکرد که پاس با انتقال به همدان تحت حمایت هزاران هوادار قرار گرفته، سه ورزشگاه اختصاصی در اختیار دارد، هتل اختصاصی در مالکیت این تیم است، باعث شور و نشاط وصف ناپذیر در بین جوانان علاقه مند به فوتبال استان شده و صدها عامل تاثیرگذار که از این انتقال عاید استان همدان شد.

 

* آقای ضرغامی پاسخ دهید

آقای ضرغامی امروز روی صحبت همدانی ها با شماست و پاسخ بدهید که این غرض ورزی های برنامه 90 که هر از گاهی علیه یک باشگاه و استانی صورت می‌گیرد، تا چه زمان ادامه‌دار است. با مسببان اهانت به مردم فوتبالدوست همدان که پیشینه‌ای تاریخی در فوتبال دارند چه برخوردی خواهید کرد. انتظار می‌رود به عنوان شخص اول مدیریت در برنامه‌های صدا و سیمای کشور که تریبون ملی است، پاسخ جامع و قانع کننده ای به مردم همدان بدهید. "

-----------------------

منبع: پارس‌توریسم / سایت باشگاه همدان

برداشت از کافه سینما


نظرات 1 + ارسال نظر
مهرداد جمعه 20 خرداد 1390 ساعت 10:47 ق.ظ http://khastegari.blogsky.com/

به نظر من اول باید پول نفت از این فوتبال خارج بشه. بعد ببینیم کی برای انتقال سر و دست می شکنه.
الان استادان دانشگاه و کارشناسان ارشد دولت حداکثر ماهیانه ۲-۳ میلیون حقوق می گیرند که در سال میشه ۲۰ تا ۴۰ میلیون. ولی یک فوتبالیست در سال ۳۰۰-۴۰۰ میلیون درآمد داره. این پول اگر از راه فروش تبلیغات و بلیط بود می گفتیم نوش جانشان ولی وقتی این پول از شرکتها و سازمانهای دولتی هزینه میشه خیلی تبعیض آمیز و ناراحت کننده است.

دقیقن
فوتبالی که با بیت المال و از جیب مردم هزینه بشه توش آخر و عاقبت همه معلومه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد