متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

فیلم The American

    

American, The (2010)

 

اشاره: 

اسلحه ساز حرفه ایی، در حال گذران زندگی و تنهایی افسرده بارش است. اما به ناگاه عاشق می شود و جانش را برای لحظه وصال می دهد.

درباره: 

* فیلم آمریکایی ساخته آنتوان کوربین، اثری زیبا و دارای آموزه های زیبای بصری و سینمای است. فیلمی با رنگ های تاثیر گذار و حساب شده. حرکت دوربین منطقی و داستانی بدون لحظه ای خارج از عرف روایت.

* کمتر فیلمی را در این چند ساله سراغ دارم که کارگردانی، اصول  زیبایی شناسی بصری را با نور و فضا در هم آمیزد، و تصاویر دلربایی را به بیننده در تضاد با روایت داستانی فیلمش انتقال دهد.

* انسانی که در زندگیش فقط 3 کار داشته: اسلحه ساختن، قهوه خوردن و عشق بازی با زنان. و سکوتی مطلق در بردارنده زندگیش. حال عاشق می شود. درامی در پس پره اکشن و هیجان. و چه زیبا روایت و پرداخت می شود.

* فیلم آمریکایی نقطعه ضعفش زمانی آشکار می شود که زیادی آمریکایی می شود. و تمامی مهره های فیلم در مقابل شخصیت فیلم حرفی برای گفتن ندارند. حتی مرد کشیش ایتالیایی هم زورش بر شخصیت آمریکایی نمی چربد و نمی تواند ادای دین خود را به فیلم انجام دهد.

* بازی بسیار زیبای جورج کلونی یکی از ماندگارترین بازی هایی است که توانسته سکوت خود را در این پر هجوی و آشفته ی دنیای اینطور آدمها به رسمیت ببخشد. بازی ای که کمتر کسی بتواند نقاط قوتش را نبیند و جذب شخصیتش نشود.

* فیلم آمریکایی فیلم دیدنی است و قابلیت های خوب سینمایی دارد. اما حیف که فیلم زیادی آمریکایی می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد