متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

فیلم " CYRUS "

   

Cyrus (2010)

 

 

اشاره: 

مردی پس چند سال درگیری زناشویی عاشق زنی بیوه می شود. اما پسر زن با این موضوع کنار نمی آید.

 

 

درباره: 

* فیلم سایرس اثر برادران دوپلاس است. فیلمی کمدی با روایتی سرزنده و نوآور که به مشکلات عاطفی شخصیت های داستانش می پردازد.

* قبل از اینکه فیلم را ببینم در ذهنم فیلم کمدی بدی را پیش بینی می کردم که نتوانم تا آخر تحملش کنم. اما با گذشت 10 دقیقه از فیلم، داستان و طرز روایتش به دلم نشست. فیلمی نوآور و خلاق در سبک و فیلم برداری، و همینطور شخصیت های دو پهلویش برایم بسیار جالب بود.

* روابط ساده عاطفی و عاشقانه در این فیلم را دوست داشتم. اینکه چطور می شود ساده، بی ریا و بدون اینکه انتظارات عجیبی از طرف مقابل داشت دل به کسی بست. فیلم سایرس با اینکه با جدایی شروع می شود، اما از پیوند سالم و عاری از سواستفاده و همچنین احساسات واقعی سخن می گفت.

* توجه به این نکته همیشگی در وجود تمام انسانها: این شخص تازه نکند جای من را بگیرد.

فیلم سایرس شخصیت پسر زن را اینطور معرفی می کند. پسری که وابسته به مادرش است و نمی تواند ببیند کسی جایش را پیش مادرش بگیرد.

البته این تفکرممکن است در سایر روابط ما انسانها شکل بگیرد. اما در این فیلم به همین رابطه پرداخته و اتفاقا به خوبی و بدون شعار زدگی از پس روایتش برآمده.

* بازی بازیگران هم در حد متوسطی اجرا شده. البته اجرای شخصیت های دو پهلو کار بسیار سختی است. اما در کل بخاطر فضایی که کارگردانان برای فیلم در نظر گرفته اند، چندان ضعف های بازیگران مشهود نشده و تصویری مناسب برای مخاطب بوجود می آورند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد