متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

فیلم " ALL ABOUT MY MOTHER"

  

 

All About My Mother (1999)

 

 

 اشاره:  

مادری گذشته اش را برای فرزندش تعریف می کند. با این تفاوت که او دیگر کنار مادر نیست.

 

 

درباره:  

* فیلم "همه چیز درباره مادرم" ساخته پدرو آلمادوار، تئاتری در قالب فیلم است که به زندگی زنان و مشکلات آنها در اسپانیا می پردازد. 

* فیلم با نگاهی به معضل زنان معاصر و تقابل آنها با مشکلاتی که مردان هوس باز برای آنها بوجود آورده اند توانسته حرف های خودش را با بیینده به اشتراک بگذارد و انصافا هم خوب توانسته از پس اش بر بیاید. 

* روایت های تودر تو و حفظ خط ممتد داستان در نمایشنامه ای که به ارتباط بین زنان قدیم و جدید می پردازد و هر کدام مشکلات خاص خود را دارند، اثری قابل تحسینی را بوجود آورده که آلمودوار به زیبایی توانسته آن را به تصویر بکشد. 

* زنان در این فیلم دچار مردانی هستند که یا تجاوز می کنند، یا شخصیت جنسی خود را برای سواستفاده از زنان عوض می کنند و یا بیماری هایی به زنان انتقال می دهند و یا اینکه کاملا فراموش کارند. نگاهی تلخ از به بازی گرفتن زنان توسط مردان. البته نگاه کمی تند است. اما برای نشان دادن معضلی فرهنگی و اجتماعی جای تامل و پرداخت دارد. 

* بازی بازیگران همگی مناسب و خوب بوده. بازی های تئاتری که تمام شخصیت ها در آن به خوبی برای تماشگر باز می شوند. 

* آلمادوار با فیلمنامه ای باز و روایتی هوشمندانه توانسته اثری قابل بحث و جامعه شناسانه به تصویر بکشد. جدا از اینکه فیلم تئاتر گونه است و شاید بخاطر سردی بعضی سکانس ها مخاطب را از همراهی با داستان به بیرون پرت می کند و همچنین نگاهی گاهن قلو شده بیش از حد شاهد باشیم، اما فیلم قابل  تاملی است که نمی توان ساده از کنارش گذشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد