متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

فیلم " آتشکار "

 

 

 

 

اشاره:  

 

مردی بخاطر زنش می خواهد عمل وازکتومی (بستن سلول های تولید مثل) انجام دهد. اما بر سر دوراهی قرار می گیرد.

 

 

درباره: 

* فیلم آتشکار دومین فیلم بلند محسن امیر یوسفی در مقام کارگردان است. کاری فانتزی و کمدی که در ورای خود پربحث و قابل تامل است.

* امیر یوسفی در این فیلم نگاهی تازه به مسائل و مشکلاتی می اندازد که هر کدامشان قابل اشاره است. اما می شد چندین مسئله را تودرتو نکرد و انرژی اصلی فیلم را نگرفت.

* نگاه فیلم به زنی که دچار هوس های بچه دوستانه مردان در جامعه سنتی می شود را دوست داشتم. و روایتش که با طنزی خوب و کار شده همراه بود.

* آخر فیلم بسیار هوشمندانه ساخته شده بود. میزانسن و نماها هم خوب درآمده بودند. با اینکه در سینمایی درجه 0 فیلم را دیدم، اما کار فیلمبردار، صدابردار و طراح صحنه و لباس هم به دلم نشست.

* بازی فرخ نژاد و روحانی فیلم هم خوب بود. البته فرخ نژاد باز هم نتوانسته جلوی لهجه آبادانی خود را در فضایی اصفهانی کاملا کنترل کند.

* تمامی موضوع ها و مسائل موجود در فیلم قابل بحث بود که باید از نگاه جامعه شناسانه، آسیب شناسی فرهنگی شوند. و همچنین مسائل جامعه سنتی ما و موازی گری آن با مسائل مدرن و حتی علمی که باید به آنها به شکل اساسی پرداخت شود.

* نگاهی دقیق و مو شکافانه به مسائل روز و روایت در قالب طنز و فانتزی، فضایی را به وجود می آورد که ارزش کار امیر یوسفی را بالا می برد. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد