متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

داستان کوتاه ـــــ خانم نظافتچی

 

 

در امتحان پایان ترم دانشکده پرستاری، استاد ما سوال عجیبی مطرح کرده بود. من دانشجوی زرنگی بودم و داشتم به سوالات به راحتی جواب می دادم تا به آخرین سوال رسیدم. 


نام کوچک خانم نظافتچی دانشکده چیست؟
سوال به نظرم خنده دار می آمد. در طول چهار سال گذشته، من چندین بار این خانم را دیده بودم. ولی نام او چه بود؟! 


من کاغذ را تحویل دادم، در حالی که آخرین سوال امتحان بی جواب مانده بود.
پیش از پایان آخرین جلسه، یکی از دانشجویان از استاد پرسید: استاد، منظور شما از طرح آن سوال عجیب چه بود؟
استاد جواب داد: در این حرفه شما افراد زیادی را خواهید دید. همه آنها شایسته توجه و مراقبت شما هستند، بـاید آنها را بشناسید و به آنهـا محبت کنید حتـی اگر این محبت فقط یک لبخنـد یا یک سلام دادن ساده باشد. 


من هرگز آن درس را فراموش نخواهم کرد!

 


   
نظرات 2 + ارسال نظر
مستانه یکشنبه 3 بهمن 1389 ساعت 11:09 ق.ظ http://newmidwife.mihanblog.com

بله... خیلی وقتا اینطوری میشه که از آدمهای اطرافمون غافل می شویم....شاید یه روزی برسه که از خودمون هم غافل بشیم ....

از خودمون که غافل شدیم
همچه معنای دیگه ای پیدا داره می کنه

یک دوست یکشنبه 3 بهمن 1389 ساعت 09:50 ب.ظ

کپی کردن مطالب دیگران بدون نام ونشان خیلی زشت است اقای تحصیل نکرده

مرسی دوست گرامی از سخنان گوهربارتون

نگفتم داستان از خودمه. خدایش هم می گردم دنبال نویسنده هاش
اما خوب پیدا نمیکنم.
بازم نظر شما محترمه واسم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد