متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

عجیب‌ترین و زیباترین موجودات اعماق اقیانوس

 

 

عروس دریایی اعماق دریا 

در سالی که گذشت (2010)‌، گونه‌های جدیدی از موجودات اعماق اقیانوس کشف شد که تصور ما را نسبت به حیات اعماق اقیانوس اطلس تغییر داد. اغلب آن‌ها خیلی عجیب و غریب هستند،‌ نمی‌توان تشخیص داد که در چه جهتی حرکت می‌کنند یا این که دهانشان کجا است.

تصاویری زیر منتخب وایرد از عکس‌های محققین دانشگاه ابردین در طول بیش از 300 ساعت غواصی با استفاده از ابزارهای کنترل از راه دور است. این موجودات در عمق 700 متر تا 3.6 کیلومتری اقیانوس و در طول رشته کوه‌های میانه اطلس زندگی می‌کنند. این کوه‌ها بلندترین رشته کوه زمین هستند که در شرق از وسط اقیانوس اطلس، بین اروپا و آفریقا، تا آمریکا در  غرب کشیده شده است.

سه گونه از این مجموعه که مانند کرم‌های موج‌دار و رنگی به نظر می‌رسند، نه چشم،‌ نه هیچ اندام حسی و نه مغز دارند، ‌اما سر و دم دارند و احتمال میرود که گونه میانه موجودات بی‌مهره و مهره‌داران باشند. محققین تجربه خود از این غواصی‌ها را به تجربه آلیس در سرزمین عجایب تشبیه می‌کنند! 

 

از پلانکتون‌ها و موجودات ریز نزدیک به بستر اقیانوس تغذیه می‌کند. (دیوید شیل) 

 

 

 

  

کرم بلوطی
انتروپنست هم نامیده می‌شوند،‌ کرمی از شمال اقیانوس اطلس: با طیف متنوعی از رنگ بنفش که از رسوب کف اقیانوس تغذیه می‌کند و به دنبال خود ردی از موج به جای می‌گذارد. (دیوید شیل) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ستاره سبدی
گورگونوسفالوس:‌ نوع تخصصی‌شده‌ای از ستاره دریایی که با بازوهایش پلانکتون‌ها را به دام می‌اندازد. (دیوید شیل) 

یک خیار دریایی دیگر
این یکی پنیاگون پورسلا نامیده می‌شود و مانند دیگر خیارهای دریایی که در این گزارش دیدید،‌ علیرغم توانایی شنا کردن و به ارتفاعات رفتن، باز از رسوب کف اقیانوس تغذیه می‌کند. (دیوید شیل) 

و باز هم یک کرم بلوطی
این یکی تنوعی از رنگ های سفید دارد و از رسوب کف اقیانوسی تغذیه می‌کند. این کرم بلوطی در حال شنا هم دیده شده است. (دیوید شیل) 

ژله شانه‌ای
بتیپلاژیک ستنوفور: این موجود متفاوت هم کف اقیانوس پیدا شده است. (دیوید شیل) 

یک خیار دریایی دیگر
این یکی از خانواده امپریما است. با این که روی سطح اقیانوس غذای خود را به دست می‌آورد، اما می‌تواند به اطراف و ارتفاعات هم شنا کند. (دیوید شیل) 

باز هم یک کرم بلوطی
این کرم هم در شمال اقیانوس اطلس زندگی می‌کند،‌ این یکی طیف متنوعی از رنگ‌های صورتی دارد و از بستر اقیانوس تغذیه می‌کند. اما به دنبال خود ردی مارپیچی و مخصوص به خود به جای می‌گذارد. (دیوید شیل) 

کرم مقیاس
پلی‌نوید پلی‌چیت (دیوید شیل) 

خیار دریایی
این موجود هم غذای خود را از بستر اقیانوس جمع می‌کند اما می‌تواند شنا کند و در دره‌ها و بالای تپه‌ها دیده شده است. (دیوید شیل) 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد