متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

روی پرده سینمای جهان ( TRON : Legacy ــ ترون : میراث)+عکس

 

 

Tron Legacy (2011) - Movie Poster

 
 

 

عوامل فیلم

کارگردان : Joseph Kosinski

نویسنده : Edward Kitsis , Adam Horowitz

بازیگران: Kevin / Clu............ Jeff BridgesSam...... Garrett HedlundQuorra............Olivia WildeAlan / Tron.....Bruce BoxleitnerJarvis...........James FrainCastor / Zuse.......Michael Sheen

ناشر: والت دیزنی

تاریخ اکران : 17Deceber , 2010

زمان فیلم : 127 دقیقه

زبان : انگلیسی

درجه سنی : PG 

ژانر : اکشن، ماجرایی  

  

 

خلاصه داستان  

داستان درباره سام فلین (هدلاند) پسر 27 ساله کوین فلین (بریجز) که خود را درگیر همان دنیای سرشار از برنامه‌های خشن و بازی‌های گلادیاتوری می‌یابد که پدرش 20 سال با آن زندگی کرده است. 

  

 

درباره فیلم 

 

"ترون : میراث" فیلمی است 3 بعدی که در ژانر تکنولوژی/ماجرایی در دنیایی دیجیتالی اتفاق می افتد . این فیلم به هیچ یک از دنیاهایی که ما تاکنون بر روی پرده سینما مشاهده کرده ایم شباهتیی ندارد. "سم فلین" (با بازی جرارد هدلاند) جوان 27 ساله سرکش و مغروری است که  به شدت نگران ناپدید شدن اسرار آمیز پدرش "کوین فلین" (با بازی بازیگر برنده اسکار و گلدن گلاب، جف بریجز) است که  در گذشته به عنوان رهبر اصلی جریان  توسعه بازی های ویدئویی به شمار می رفت.  "سم" در جریان تحقیقات و جستجو جهت یافتن پدرش "کوین" متوجه سیگنالی عجیب و از دنیایی  مجازی که قبلا پدرش طراحی کرده بود می شود. او می داند که این سیگنال و نشانه تنها کار پدرش می توند باشد و از سوی او فرستاده شده باشد. "سم" به دنیایی دیجیتالی و مجازی وارد می شود که پدرش 20 سال است که در آن به دام افتاده است. با کمک دختر جنگجویی نترس،  شجاع و البته جذاب به نام "کورا"، پدر و پسر سفری بسیار خطرناک را جهت نجات خود از این دنیا شروع می کنند.  دنیایی بسیار خیره کننده و و با عظمت که سالها قبل پدرش "کوین" ساخته اکنون با وسایل نقلیه پیشرفته، اسلحه های قوی و مناظری نفس گیر آنقدر پیشرفته شده که خود کوین نیز هرگز تصورش را هم نمی کرد. در همین بین، شخصیتی  شرور و ظالم در پی این است که به هر نحوی که شده از فرار آنها جلوگیری کند. فیلم محصولی دیگر از کمپانی دیزنی است که قبلا جایزه موسیقی متن را هم از "گرمی" دریافت کرده بود.
 

 

سم : بابا؟پدر : سمسم : مدت زیادیه!پدر : فکرشم نمی تونی بکنی که چقدر مدت زیادی بوده! 

بله، واقعا مدت زیادی بوده، دقیقا 28 سال، 28 سال صبر برای دنباله فیلم "ترون". من دیگر فکر اش را هم نمی کردم روزی باز هم دنباله ای برای فیلم "ترون" را بتوانم ببینم. 28 سال زمان زیادی جهت ساخت دنباله ای برای یک فیلم می باشد ولی من فکر می کنم که ساخت این فیلم در زمان مناسبی صورت گرفته است. سر انجام طرفداران دنیای ترون می توانند این روز را جهت مشاهده فیلمی دیگر از دنیای ترون  جشن بگیرند. این فیلم از آن گونه فیلم هایی هست که تماشای آن از نان شب هم برای طرفداران "ترون" واجب تر است و اینجا باید بگویم که نه تنها برای طرفداران "ترون" بلکه برای تمامی طرفداران ژانر علمی- تخیلی دیدن این فیلم واجب است. فیلم نمایشی است از یک دنیای مجازی بسیار با عظمت و پرزرق و برق با موسیقی و صدایی لذت بخش. داستان " ترون" نسبتا خوب از کار در آمده و به راحتی می تواند با فیلم قبلی نیز گره بخورد و هماهنگ شود.  

اینکه بعد از سالها دوباره "جف بریجز" و "بروس بروکسنر" به ترتیب در نقش شخصیت های قدیمی فیلم 28 سال پیش یعنی  کوین فلین و آلن برادلی قرار بگیرند می توانست به تهدیدی بالقوه برای فیلم تبدیل شود. باید بگویم که آنها با دوباره زنده کردن این شخصیت ها  آنهم بعد از 28 سال کار ارزشمندی را انجام داده اند. در سال 1982 و در زمان اولین فیلم "ترون" کارشناسان سینما بر این عقیده بودند که این فیلم از نظر مفهوم و همچنین جلوه های ویژه سالها از زمان خودش جلوتر بود. در مورد فیلم اخیر اگر چه که من نمی توانم بگویم باز هم همانند فیلم اول ، این فیلم  هم از زمان خودش جلوتر است ولی با قاطعیت می توانم بگویم قطعا این فیلم هم چیزی فرای متحیر کننده است. باز هم این قسمت از ترون از نظر جلوه های بصری بسیار زیبا و جذاب می باشد، شاید به همان جذابیت و زیبایی فیلم آواتار. با توجه به  ویژگی هایی که اشاره کردم، شاید نیازی نباشد که بگویم که جلوه های ویژه در نوع خود یکی از بهترین هایی است که تا کنون دیده ایم و اگر عوامل دیگر را هم در نظر نگیریم تنها همین جلوه های ویژه کافی است تا فیلم ارزش تماشا کردن داشته باشد. حتی اولین صحنه قبل از شروع فیل ما شاهد لوگوی جدید شرکت والت دیزنی هستیم که به خاطر فیلم "ترون" تغیررات جالبی کرده بود. آن لوگوی فانتزی دیزنی تبدیل و به واقعیت می شود و این بار به جای قلعه، قطار و آتش بازی فانتزی معروف لوگوی شرکت دیزنی شاهد نوع واقعی آن یعنی یک قلعه، قطار و آتش بازی واقعی هستیم که به نظر جالب و مناسب فیلم "ترون" است.  

برای بعضی از شما ممکن اسن که این سوال پیش بیاید که آیا دیدن قسمت قبلی این فیلم برای درک بهتر آن لازم است؟  جواب این سوال به این بستگی دارد که پیدا کردن نسخه اول این فیلم برای شما چقدر می تواند سخت باشد. شاید شما اصلا دوست یا آشنایی را ندارید که نسخه اول فیلم را داشته باشد تا به شما قرض بدهد. در این حالت چاره ای جز ندیدن فیلم ندارید. من نمی گویم دیدن نسخه اول فیلم 100% لازم و حیاتی است ولی با دیدن فیلم اول شما می توانید اطلاعاتی ارزشمند در مورد شخصیت کوین فلین، کمپانی او، خود "ترون" و اینکه چرا این دنیای کامپیوتری به این شکل است که شما می بینید به دست بیاورید. همچنین دیدن نسخه اول به فهم بهتر این نسخه از فیلم نیز کمک می کند ولی در آخر باید بگویم که باز هم میتوانید بدون دیدن نسخه اول این فیلم را هم متوجه بشوید و از دیدن آن لذت ببرید. 

کوین فلین : میدان شبکه مانند مرزی دیجیتالی است. من سعی کردم رشته های اطلاعات را همان طور که در مسیر کامپیوتر حرکت می کنند را به تصویر بکشم. کشتی ها، موتور سیکلت ها و ... مدارهایی شبیه بزرگ راه. من من همیشه آرزوی دیدن دنیایی را پیش خود داشتم که هیچ گاه تصورنمی کردم موفق به دیدن اش شوم. و حالا، سرانجام توانسم این دنیا را ببینم. 

آیا شما می توانید تصورش را بکنید؟ این فیلم به شما کمک می کند تا بتوانید این تصور را با خود داشته باشید.فیلم بعضی اوقات شما را تکنولوژی زده می کند یا بهتر بگویم بعضی لحظات آن زیادی تکنولوژیکی است!  کیفیت بصری و نمایشی فیلم و همچنین فیلم نامه آن در بعضی لحظات پایین می آید ولی خارج از این تعداد صحنه ها باید بگویم بقیه لحظات به راحتی جبران مافات می کنند. این فیلم به مقدار کمی قابلیت این را دارد تا فکر و مغز شما را در حهت اهداف خود تحریک کند اما باید بگویم این چشمان و گوش های شما هستند که به شدت با دیدن فیلم تحریک می شوند نه فکر یا مغز. آیا من اشاده کردم که جلوه های ویژه و صدا گذاری فیلم در به نوعی یک "پدیده" محسوب می شوند؟ بله. یک پدیده. صدا گذاری فیلم هم در سطح بسیار بالایی قرار دارد. واقعا برای من جای تعجب خواهد بود اگر این فیلم در کمترین حالت ممکنه نامزد اسکار صدا گذاری و جلوه های ویژه نشود. در ضمن این را هم بگویم که "دارک پانک" تولید کننده اصلی کلیپ های صوتی این فیلم می باشد.  

خانم "اولیویا ویلدز" در فقش "کوارا" با ظاهر جذابش، بازی تندی را هم ارائه می کند. گرت هدلنت هم که در نقش اصلی فیلم یعنی "سم فلین"، پسر کوین بازی می کند. من در ابتدا و قبل از مشاهده فیلم به اینکه او بتواند از پس این نقش بر بیاید شک داشتم ولی بعد از دیدن فیلم باید بگویم بازی گرت  استثنائی بود. جدا از بازیگران، من تحت تاثیر کار کارگردان فیلم، "جوزف کوسینیسکی" نیز قرار گرفتم. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این اولین کار جدی این کارگردان در هدایت یک فیلم به این سبک می باشد. 

 

Tron Legacy (2011) 

 

Tron Legacy (2011)

 

 

Tron Legacy (2011)

  

 

Tron Legacy (2011) 

 

Tron Legacy (2011)

 

Tron Legacy (2011) 
 
Tron Legacy (2011) - Movie Poster 
 
Tron Legacy (2011) 
 
نظرات 1 + ارسال نظر
مهرداد چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 12:44 ب.ظ http://khastegari.blogsky.com/

درود بر تو دوست عزیز
وبلاگ فوق العاده ای داری. خیلی خوشحالم از آشنایی با تو.
لینکت را با اجازه می ذارم توی وبلاگم.
اگه اجازه بدی عکس تنها داماد دنیا را هم با ذکر منبع بزارم توی وبلاگم.
بدرود

درود بر شما
حتما اینکار رو انجام بده
نیازی به ذکر منبع هم نیست عزیزم
چون کار خودم نیست
حتما سر میزنم بهت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد