متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

همه چیز در مورد لپ تاپ (۳)

 

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 

 

 

راهنمای خرید لپ تاپ 

 

دنیای رو به جلوی امروزه ما را وادار نموده است که همواره و در همه جا به اطلاعات و منابع مهم مورد نیازمان، دسترسی داشته باشیم و بالطبع، مظهر این دسترسی به منابع اطلاعاتی که همانا کامپیوتر ها باشند نیز میبایست همواره در دسترس باشد از اینجاست که یکی از مظاهر تکنولوژی مدرن، یعنی لپ تاپ ها ظهور میکنند. شاید بعنوان یک بیننده در هنگام مواجهه با خرید این دستگاه، تنها فاکتور مهم در حهت خرید آن را قیمت دستگاه بدانید ولی در مقام خریدار اوضاع کاملا تفاوت میکند. در این مقاله سعی داریم با معرفی ویژگی های یک محصول برتر به معرفی بهترین های حال حاضر ایران در رده های مختلف کاربردی و قیمتی بپردازیم.

 

 

شاید در دنیای دیجیتال هیچ محصولی تا به این اندازه دارای تنوع و بازاری کاملا متنوع و در عین حال تشنه نباشد که در دنیای لپ تاپ ها جریان دارد. (البته در خارج از مرزهای ایران این مساله در مورد کامپیوترهای Desktop معمولی نیز کاملا مصداق دارد چون بعنوان مثال در آنجا خریدار بدنبال فلان CPU یا فلان Main نمی گردد بلکه یکراست به بازار رفته یک کامپیوتر سونی، دل، اچ پی و... را خریده و به خانه می آورد و بی دغدغه دردسرهای سخت افزاری، خریدی آسان و در عین حال مطمئن را انجام میدهد) 


بازار بزرگ لپ تاپ ها آنچنان متنوع است که اگر قصد خرید یک لپ تاپ را دارید و هنوز چیزی را انتخاب نکرده اید به شما پیشنهاد میکنم اصلا و به هیچ وجه به بازار نروید چون کاملا در دریای مدلهای مختلف از مارک های متنوع غافلگیر شده و غیر ممکن است انتخاب صحیحی را انجام بدهید.

 برای راحتی انجام یک انتخاب مناسب میخواهیم خریداران را از لحاظ انتظاری که از دستگاه خود دارند به 4 دسته تقسیم کنیم: 


۱- افراد عادی که انتظاراتشان از نوت بوک، به مواردی همچون برنامه های ویرایش متن، برنامه های حسابداری، استفاده از اینترنت، نگهداری اطلاعات و مواردی از این دست محدود میگردد (که فکر میکنم درصد بالائی از نوت بوک داران از این دسته هستند) 


۲- افراد طراح (که سر و کار زیادی با برنامه هایی همچون Photoshop ، Premier و از این دست دارند) و همچنین افراد خوره بازی، که حتی در هنگام خواب نیز نمی توانند از محبوبشان جدا شوند! 


۳- مدیران، پشت میز نشینهای مایه دار و کلا کسانی که معمولا زیاد جابجا نمیشوند (و البته هزینه کردن به سبک بسیار مایه دارانه برایشان اصلا خیالی نیست!) 


4- افرادی که فاکتور وزن و حجم برایشان از حداکثر اهمیت برخوردار است (Ultra Portable User) 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خب همین حالا گروه خودتان را انتخاب کنید چون در ادامه باز هم در درون این گروه ها به دسته بندی میپردازیم:
دسته اول یا افراد عادی را از چند لحاظ میتوان دوباره گروه بندی کرد مثلا از لحاظ هزینه جهت خرید نوت بوک

 این دسته از دانشجویان آس و پاس شروع میشود و طیف آن تا مایه دارهائی که رنگ نوت بوکشان را با رنگ پاپیون سگ شان ست میکنند ادامه دارد! (که مختص این رده هم نیست ولی در این رده کمی پررنگ تر است) 


در این دسته مشخصات نوت بوک ها حداکثر در محدوده متوسط قطعات قرار دارد (و این صرفا به آن معنی نیست که قیمت آنها هم لزوما در رده متوسط قرار داشته باشد) و مشخصات آنها را باید در لیست زیر جستجو کرد : 


CPU: در اینجا از مدلهای ارزان قیمت تک هسته ای AMD تا مدل های نه چندان قدیمی Pentium M را میتوان یافت. البته در این میان شاید به چندین مدل سنت شکن نیز بر بخورید که از مدل های جدید تری استفاده کنند. 


Monitor: در اینجا صفحه های نمایش از 15.4 اینچ به بالا بیشتر به چشم می خورند چون همانگونه که میدانید رابطه میان اندازه صفحه نمایش و قیمت لپ تاپ یک رابطه معکوس است(هرچه کوچک تر گران تر). 


Drive: معمولا یک درایو Combo و شاید اگر هم خوش شانس باشید یک DVD Writer به تورتان بخورد. 


از سه مورد بالا که که بگذریم تقریبا بقیه مشخصات در سایر رده بندی ها هم دیده میشود ولی یک نکته مهم که شاید در نگاه اول به چشم نیاید و در این رده بسیار پر کاربرد هم مینماید وجود امکانات ارتباطی نظیر کارت خوان، Wi-Fi و Bluetooth در دستگاه است که حتما در مورد آن دقیق باشید. 


لپ تاپ های این رده از حدود 600 هرار تومان تا یک میلیون و چهار صد هزار تومان گستره قیمت دارند.

یک پله بالاتر از این دسته گروه نوت بوک های طراحی و گیم قرار دارد که از لحاظ قیمت از رده پیشین گرانترند. در اینجا اولویتها با گروه قبل تفاوت میکند جائیکه وجود یک کارت گرافیک قوی به همراه یک حافظه (RAM) بالا کاملا یک امر مهم میباشد. وجود یک صفحه نمایش عریض (WXGA) با کیفیت بالا نیز مطمئنا از ملزومات کار است. 


امکانات ارتباطی این دسته نیز میبایست بسیار بالا باشد بعنوان مثال کارت LAN ، کارت خوان ، بلوتوث و Wi-Fi از امکانات استاندارد این سری هستند.
قیمت های این رده نیز از حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان تا حدود چهار میلون تومان پراکنده است.


در رده سوم، لپ تاپ هائی قرار دارند که به سختی بتوان بر آنها اسم نوت بوک نهاد و کارائی و سخت افزار های حرفه ای آنها قابلیت قرار دادن آنها در رده دسک تاپ ها را به آنها میدهد تا جائیکه به آنها لقب Desktop Replacement (جایگزین دسک تاپ) را داده اند و جابجا کردن آنها بیشتر به یک شوخی شبیه است چون در اینجا صحبت از یک غول 8 تا 9 کیلوئی است تا یک لپ تاپ نازک نارنجی ! 


و اما درست در نقطه مقابل دسته اخیر کوچولوهائی قرار دارند که اگر ندانیم، شاید آنها را با یک MP3 Player حرفه ای اشتباه بگیریم چون حداکثر ابعاد صفحه نمایش این همراه های کوچک 4.3 اینچ است و در آنها خبری از درایو نوری هم نیست و مجبور به استفاده از External درایو ها هستیم ولی در عوض اینگونه مدل ها چنان آزادی عملی به کاربر میدهند که بیشتر از آن قابل تصور نیست: به عنوان مثال وزن اینگونه نوت بوک ها در حداکثر خود از 500 گرم تجاوز نمی کند و مدل های 250 گرمی آن هم موجود است و این در حالی است که مشخصات آنها هم چندان پائین نیست مثلا مشخصات کلیدی یکی از پرطرفدارترین این نوت بوک ها به این شرح است:
 

CPU: Intel Core Solo 1.2 GHz
RAM : 512 MB DDR 2
HDD : 30 GB
 

که این مدل دارای بلوتوث، وای فای و دوربین نیز می باشد. پس می بینیم که در این رده بیشتر از اینکه در نگاه اول به چشم می آید امکانات فراوان گنجانده شده که البته در حد یک رفع نیاز ضروری در جائیکه امکان حمل یک لپ تاپ معمولی را نداریم بسیار کارامد می نماید.
همانگونه که حدس میزنید قیمت این رده نیز به نسبت لپ تاپ های معمولی بسیار گرانتر است و از حدود یک میلیون و ششصد هزار تومان شروع می شود و گستره آن به بالای دو و نیم میلیون هم میرسد.


خب حالا که نیازهایمان برای خرید نوت بوک را مشخص کردیم نوبت به آن میرسد که به بازار سری بزنیم و ببنیم برای رفع این نیاز ها شرکت های مختلف دارای چه امکاناتی هستند. 


بازار نوت بوک از آنچنان کششی برخوردار است که تقریبا هر شرکتی که شما فکرش را بکنید دارای مدلی در این بازار است: از وایوهای سونی(VAIO) بگیرید تا تازه وارد این عرصه یعنی گیگابایت. پس در ابتدا لازم میدانیم در مورد هر کدام از این برندها بسیار مختصر توضیحی بدهیم:

الف) Apple : در یک کلمه میتوان گفت که این برند کاربران خاص خود را دارد! لپ تاپ های شرکت اپل از باکیفیت ترین و مرغوب ترین نوع لپ تاپ ها در بازار جهانی میباشند! apple ویژگی های خاص خود را دارد که آن را از دیگر برندها متمایز مینماید. یکی از ویژگیهای اصلی آن این است که بطور کلی در این برند از فن خنک کننده برای کارت گرافیک استفاده نمیکند و آلیاژهای بکاربرده در آن بگونه ای است که قابلیت خنک کنندگی دارد، به همین جهت هست که به هنگام کار با لپ تاپ های apple هیچ صدایی را نخواهید شنید! شرکت اپل در سال 1999 با معرفی نوت بوک های iBook اقدام به تولید نوت بوک نموده و بدین ترتیب وارد بازار فروش نوت بوک گردید. نوت بوک های اپل شامل PowerBook, iBook و در حال حاضر نیز Macbook و Macbook Pro می باشند که هرکدام رنج قیمت خاص خود را دارند ولی بطور کلی میتوان گفت قیمت لپ تاپ های این برند در مقایسه با دیگر برندهای هم رده خود (از لحاظ سخت افزاری) میتوان گفت حدودا 700 هزار تومان الی 1 میلیون تومان گرانتر است. 

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 

ب

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 

پ) Dell : شرکت بزرگ دل در سالهای اخیر لقب بهترین (و شاید بهتر است بگوئیم پر فروش ترین) لپ تاپ های متوسط (از لحاظ قیمتی) را به خود اختصاص داده است که از لحاظ کیفیت و قیمت یک تعادل متناسب برقرار کرده است. شرکت های عرضه کننده دل در ایران عبارتند از : هستی، پارسیان، دیجیتال و چند تای دیگر. 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 

ت) Toshiba : این شرکت ژاپنی (؟) نیز در زمینه تولید لپ تاپ ید طولائی دارد بطوریکه گستره مدل های آن بسیار زیاد است و در این زمینه طرفداران خود را نیز دارد ولی چندان قابل توصیه نیست. شرکت های عرضه کننده آن در ایران عبارتند از : نقش، رایانه همراه و پارسیان. 



 

ث) Lenovo : شرکت IBM را که به خاطر دارید؟ لنوو از این پس لپ تاپهای IBM را با این مارک جدید به بازار عرضه میکند. مشخصه این کامپیوتر ها طراحی های نچندان دلچسب ولی کیفیتهای بسیار بالا بهمراه قیمتهای نسبتا بالا به ازای مشخصات متوسط است که اگر به شکل ظاهری اهمیت نمیدهید Lenovo برای شما ساخته شده است. شرکت های توزیع کننده این لپ تاپ در ایران عبارتند از : نقش و هستی.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 

ج) HP : این برند شاید تنها تولید کننده عمده لپ تاپ های با پردازنده AMD می باشد و به همین خاطر قیمت تمام شده آنها به نسبت سایرین بسیار کمتر است که فاکتور خوبی است ولی چون مصرف برق این پردازنده ها به نسبت پردازنده های دو هسته ای اینتل، بیشتر است لذا از عمر باتری کمتری برخوردارند (دقت کنید فقط دو هسته ای ها برق کمتر مصرف میکنند و مثلا مصرف یک پردازنده P4 بسیار بیشتر از AMD دو هسته ای میباشد). البته این به آن معنی نیست که HP لپ تاپ با پردازنده اینتل ندارد. شرکت هستی عرضه کننده HP در ایران می باشد. 



 

چ) Fujitsu Siemens : این اتحاد ژاپنی آلمانی که در عرضه موبایل کاملا به بن بست رسید این بار در عرضه لپ تاپ موفق مینماید لپ تاپ های این شرکت به دو دسته عمده : Amilo ها و Lifebook ها دسته بندی میشوند که اولی لپ تاپ های متوسط با قیمت پائین و دیگری سری حرفه ای نوت بوک های این شرکت است. هستی ارقام کامپیوتر و بهین تکنولوژی از شرکت های ارائه دهنده این برند هستند. 



نوت بوک های دیگر موجود در بازار به همراه گارانتی های معتبر آنها به اختصار عبارتند از :

Asus با گارانتی دیجیتال و الماس، Acer با گارانتی رسام موج، Panasonic با گارانتی نقش، گیگابایت با گارانتی آواژنگ و چندین برند دیگر که شاید حتی به گوش تان هم نخورده باشد.

البته به برندهای تولید کننده لپ تاپ میبایست یک برند کاملا متفاوت با بقیه چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری و چه از لحاظ قیمتی اضافه کرد و آن چیزی نیست مگر لپ تاپ های بسیار زیبای iMac از کمپانی Apple که دارای سیستم عامل Mac OSx میباشند که از زمین تا آسمان با ویندوز تفاوت دارد و اگر به سرتان زد از این مدل ها خرید کنید حتما یک بار این سیستم عامل را امتحان کنید (البته جدیدا قرار است امکان نصب ویندوز بر روی Mac هم فراهم شود) از لحاظ قیمتی نیز این لپ تاپ ها با سایرین تفاوت عمده دارند جائیکه قیمت آنها از دو میلیون تومان شروع می شود.
 


البته این مقاله تنها گوشه ای از معرفی ویژگی هایی از برندهای مختلف لپ تاپ بود که امیدوارم در انتخاب شما اعضای


 

 



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

 

این راهنمای خرید کیف لپ تاپ، اطلاعاتی را در مورد آشنایی با کیف لپ تاپ به شما ارائه می کند. افرادی که به طور حرفه ای از لپ تاپ همراه استفاده می کنند، باید ابتدا چه ویژگی ها و خصوصیاتی را در هنگام خرید کیف لپ تاپ مدنظر قرار دهند. این راهنما به شما کمک می کند تا در هنگام خرید، بهترین کیف را انتخاب کنید.
 


خرید یک کیف لپ تاپ

خرید کیف لپ تاپ، تنها راهی نیست که بتوان با آن لپ تاپ و سایر لوازم همراه خود را هنگام سفر با آن محافظت نمود. تنها شاید این کیف بتواند به حمل وسایل شخصی شما در سفر کمک نماید.
خرید یک کیف لپ تاپ درست بر اساس نیازها و برنامه های کاری می باشد و صرفاً بر اساس قیمت یا سایر موارد نیست. هر کاربر، دارای نیازهای متفاوتی بوده و باید یک کیف لپ تاپ خریداری کند تا بتواند نیازهایش را جوابگو باشد.
 


انواع مدل های کیف لپ تاپ

یاد بگیریم که چه مدل کیف های لپ تاپ در بازار موجود است و هر مدل مختلف کیف لپ تاپ دارای چه ویژگی هایی می باشد. دانستن این خصوصیات تصمیم گیری شما را برای خرید آسانتر می سازد. ببینید که چه مدلی باید پیشنهاد شود و چه تفاوتی بین این کیف ها وجود دارد. خواه یک دید حرفه ای نسبت به کیف داشته باشید یا نظری عمومی برآن بیاندازید، تا بتوانید با خرید آن نیازهایتان را برطرف سازید. شما می دانید که چه مدل هایی برای کارتان مناسب می باشد، لذا بررسی و مطالعه این موارد، می تواند شما را در انتخاب نوع کیف لپ تاپ کمک بسیاری نماید.

کیف های لپ تاپی کوچک (Brifebag): با این مدل کیف ها، افراد باید بدنبال کیفی باشند که دارای پد مناسب و بند خوب باشد تا هنگام حمل کردن، پد روی شانه قرار گرفته و شما را اذیت نکند، همچنین باید فضای زیادی برای قرار دادن لوازم کوچک باشد. همچنین سایر ویژگی های مناسب آن می بایست شامل: داشتن جیب هایی در بیرون کیف باشد تا دسترسی آسان و سریع به موبایل و برگه های کاغذ خود داشته باشیم. عامل دیگر وزن کیف است که باید هنگام خرید به آن توجه نمود.

کیف های لپ تاپ از بالا باز شونده: این کیف ها می تواند بهترین دوست شما هنگام سفر باشد. با این نوع کیف ها می توان به لوازم و اسناد یا حتی لپ تاپ خود دسترسی سریع و آسان داشت. مهمترین آیتم برای انتخاب این کیف ها، اندازه ی لپ تاپ شماست که بتوانید با خود حمل کنید، همچنین تعداد جیب های موجود برای قراردادن لوازم جانبی و وزن کیف نیز از جمله موارد مهم انتخاب این کیف ها می باشد این کیف ها در شرایطی بسیار مناسب هستند که شما طبق عادت یا از روی امنیت بخواهید لپ تاپ خود را از کیفتان خارج کنید.

کیف های لپ تاپ کوله پشتی: این کیف ها برای حمل لپ تاپ و سایر وسایل همراهتان بسیار راحت و آسان هستند آنها دارای فضای بسیاری بوده و دارای نوار و بند قابل تنظیم با شانه شما می باشند تا براحتی آنرا از شانه ی خود آویزان کنید. این کیف ها ضریب امنیتی بالایی دارند و شما می توانید به سلامت لپ تاپ خود را حمل کنید.

کیف های مدل پیک ها: این کیف ها برای آنهایی که به طور حرفه ای همیشه مدارک و لپ تاپ همراه دارند، می تواند مورد خوبی باشد. این کیف ها دارای ظاهر عمومی تری بوده و بدون اینکه جلب توجهی به دیگران کنید که چه چیزی ممکن است داخل آن باشد، مورد استفاده قرار گیرد.

کیف لپ تاپ های لوله ای (غلتان): این کیف ها دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی بوده و براحتی استفاده می شوند، بویژه که در فرودگاه یا ایستگاههای را ه آهن کارایی بیشتری دارند. وقتی مجبورید خیلی سریع حرکت کنید و نمی خواهید وسایل همراهتان ضربه خورده و کمتر تکان شدید بخورند. از این کیف ها استفاده کنید.

کیف لپ تاپ مخصوص خانم ها: خواه نیاز به خرید یک کیف لپ تاپ جدید برای خود باشید و یا بخواهید به کسی هدیه بدهید، چرا کیفی را انتخاب نمی کنید که بیانگر خصوصیات و شخصیت فرد مورد نظرتان باشد؟ کیف های مخصوص خانم ها دارای جاهای امن بیشتری برای قراردادن لپ تاپ هستند. پس سعی کنید از این کیف ها که کاربردهای بیشتری دارند، خریداری نمائید.

کیف لپ تاپ های مخصوص آقایان: افراد دائماً در حال سفر، بویژه آقایان، نیازمندند که لپ تاپ خود را به خوبی مراقبت و حفاظت کنند. لذا انتخاب این کیف برای امنیت و جای بیشتر ضروری می باشد.
 


اندازه کیف لپ تاپ

لپ تاپ های 15ً: نه تنها انتخاب کیف لپ تاپ با مدل لپ تاپ تنها حائز اهمیت است، بلکه باید لپ تاپ را به طور مناسب و بدون نق زدن حمل کند. اطمینان از اینکه لپ تاپ شما در یک کیف مناسب حفاظت می شود، شانس و احتمال حفظ درست و مطمئن لپ تاپ تان را افزایش می دهد. کیف لپ تاپ های 15ً هدیه ای مناسب برای افراد مختلف و حتی خود شماست.
 


لپ تاپ های 17ً: برای آنهایی که به صفحه نمایش بزرگتر نیاز دارند، لپ تاپ های 17ً اندازه ای مناسب هستند، در عوض آنها نیازمند کیف بزرگتر هستند. در اینجا به یک نکته توجه کنید، سعی نکنید لپ تاپ 17ً خود را داخل کیف کوچکتر بگذارید، اطمینان آرامش و راحتی در حفاظت درست از لپ تاپ 17ً جزء مقایسات کلیدی می باشند.


 

 



به طور کلی اشتراک گذاری یعنی قرار دادن داده ها در دسترس دیگران، حالا این داده ها میتواند یک قطعه عکس یا یک فیلم یا یک نرم افزار باشد. یک نمونه بزرگ اشتراک گذاری همین اینترنت است که کاربران میتوانند داده های خود را در اینترنت آپلود کنند یا بالعکس داده های دیگران را دانلود کنند.

حال به جزء اشتراک گذاری در اینترنت میتوانید داده های خود را بین ۲ یا چند لپ تاپ یا کامپیوتر به اشتراک بگذارید و معمولا این نوع اشتراک گذاری از ۲ طریق قابل انجام هست:

۱-به وسیله کابل سیمی یا همان LAN
2- به وسیله Wlan بی سیم یا همان وایرالس

ما در این مقاله میخواهیم روش دوم یعنی اشتراک گذاری بی سیم را آموزش دهیم تا بتوانید از این به بعد به وسیله بی سیم و بدون نیاز به وسیله جانبی اضافی فایل های خود را بین لپ تاپ های دیگر به اشتراک بگذارید.

توجه داشته باشید که این نوع اشتراک گذاری احتیاج به هیچ وسیله جانبی اضافی ندارد و لازم نیست که هر دو لپ تاپ به وسیله سیم به هم دیگر وصل شوند، ولی از روش LAN شما حتما احتیاج به کابل دارید و بدون آن نمیتوانید اشتراک گذاری را انجام دهید.

در اینجا برای شروع چند نکته را یاد آوری میکنیم و باید تمام این نکته ها را رعایت کنید:

۱- روی هر ۲ لپ تاپ باید ویندوز نصب باشد
۲- درایور های آن کامل اینستال شده باشند (مانند درایورهای شبکه و wlan)
3- مقدار فاصله هر دو لپ تاپ در محیط باز نباید بیش از ۱ کیلومتر و در محیط بسته بیش از ۴۰۰ متر باشد.
۴- حداقل یکی از لپ تاپ ها قابلیت اکسس پوینت شدن را داشته باشید.
 

 
:: روشن کردن Wlan و تبدیل آن به اکسس پوینت


اول از همه باید اکسس پوینت راه اندازی شود، توجه داشته باشید که فقط یک لپ تاپ باید اکسس پوینت شود و دیگری به آن متصل میشود. اینکار تقریباً در تمام لپ تاپ ها یکسان هست ولی اکثرا از نرم افزار Ralink استفاده میکنند که ما هم از این راه به شما نشان میدهیم.

ابتدا کلید wlan را که روی لپ تاپ شما و در کنار کیبورد قرار دارد را فشار دهید تا چراغ اش چشمک زن شود.

و بعد روی آیکون Ralink کلیک راست کرده و گزینه switch to AP mode را انتخاب کنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

سپس یک پنجره باز میشود که باید OK را انتخاب کنید و بعد یک پنجره دیگر باز میشود. 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

بعد از کلیک روی دکمه OK یک پنجره دیگر باز میشود که باید عملیات زیر را انجام دهید:

در قسمت SSID نام اکسس پوینت را وارد کنید و در قسمت Channel مقدار ۱ را تعیین کنید و بعد در قسمت ۲٫۴GHz مقدار ۰:CH1-11 را نعیین کنید و در آخر هم روی دکمه Apply کلیک کنید تا اکسس پوینت شما حاضر شود.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

توجه داشته باشید که میتوانید روی اکسس پوینت خود پسوورد بگذارید تا هر کسی نتواند از فایل های اشتراک گذاری شما استفاده کند. برای اینکار در همان پنجره Ralink باید روی دکمه Security setting کلیک کنید و در آن صفحه قسمت Authentication Type را روی WPA-PSK قرار دهید و بعد در قسمت WPA Pre-shared-Key پسوورد مورد نظر خود را وارد کنید و در آخر روی دکمه OK کلیک کنید.

البته اگر میخواهید میتوانید قسمت پسوورد گذاری را انجام ندهید. 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

 


:: بستن تمام دیوار های آتشی و امنیتی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

حال در پنجره باز شده تیک را روی گزینه off قرار دهید و روی OK کلیک کنید. 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

سپس همانطور که گفتیم اگر آنتی ویروسی روی ویندوز شما نصب هست باید قسمت های امنیتی شبکه آن را غیر فعال کنید.

2. غیر فعال کردن امنیت شبکه آنتی ویروس

آنتی ویروس مورد نظر ما در اینجا ESET هست. ابتدا پنجره آنتی ویروس را باز کنید و به قسمت Setup بروید. 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

حال باید همانند عکس روی این دو گزینه کلیک کنید و Yes را انتخاب کنید. 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

بعد از انجام کار میبینید که آیکون آنتی ویروس قرمز رنگ شده است.
 

 
:: تعیین یک پوشه یا یک فایل برای اشتراک گذاری


حالا باید در اینجا فایل یا پوشه مورد نظر خود را برای اشتراک گذاری آماده کنید، با انجام اینکار فقط همان پوشه یا فایل شما قابل مشاهده هست و هر وقت که بخواهید میتوانید اشتراک گذاری را قطع کنید.

ابتدا به محل قرار گرفتن پوشه یا فایل مورد نظر خود بروید و روی آن کلیک راست کرده و گزینه properties را انتخاب کنید.

سپس در پنجره باز شده به تب Sharing بروید و همانند عکس زیر هر ۲ تیک را فعال کنید و در آخر روی دکمه OK کلیک کنید.

ممکن هست کمی طول بکشد، البته بستگی به مقدار حجم فایل و تعداد فایل های شما دارد. 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

بعد از کلیک روی دکمه OK و اتمام کار باید یک دست زیر پوشه شما قرار بگیرد.

:: تنظیم و تعیین اتصال ها


این کار به طور کلی به ۲ قسمت تقسیم میشود.

1. تنظیم IP

شما باید برای wlan خود یک IP مشخص کنید. توجه داشته باشید که این IP شما نباید مانند لپ تاپ دیگر باشد.

برای اینکار ابتدا به Network Connections بروید و روی Wlan خود کلیک راست کرده و گزینه Properties کلیک کنید. 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

حال در پنجره باز شده به تب General رفته و در قسمت پایین روی (Internet Protocol (TCP/IP دوبار کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود.

سپس مانند عکس زیر عملیات را انجام دهید و در آخر همه پنجره ها را OK کنید تا بسته شوند 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

2. تعیین اتصال

ابتدا به Network Connections رفته و اگر LAN دارید روی آن و اگر هم ندارید روی یکی از کانکشن های اینترنت خود به دلخواه کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

حال در پنجره باز شده به تب Advanced رفته و مانند عکس هر ۲ تیک را فعال کنید و در آخر روی دکمه OK کلیک کنید. 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

سپس بعد از تعیین اتصال باید مثلث زرد رنگ از کنار آیکون Wlan برداشته شود.

تقریبا کار تمام هست و فقط باید Wlan لپ تاپی که اکسس پوینت نیست را تنظیم کنید تا بتواند به لپ تاپی که اکسس پوینت هست وصل شود و از فایل های اشتراک گذاشته شده استفاده کند.

:: اتصال لپ تاپ به اکسس پوینت


برای اینکار کافی است دکمه Wlan خود را فشار دهید تا آن روشن شود و بعد روی آیکون Ralink کلیک راست کرده و گزینه switch to station mode انتخاب کنید. 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

بعد از اینکار پنجره ای باز میشود که باید به تب network بروید و در آنجا روی نام یکی از اکسس پوینت ها کلیک کرده و گزینه connect را انتخاب کنید.

 

بعد از connect شدن که معمولا ۴۰ تا ۶۰ ثانیه طول میکشد شما میتوانید از فایل های اشتراک شده استفاده کنید، که برای استفاده ابتدا باید به Network Connections رفته و بعد به My Network Places بروید. 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

بعد از اینکه وارد پنجره My Network Places شدید باید یک یا چند فولدر ببینید که آنها همان فایل های اشتراک شده هستند و با کلیک کردن روی آنها میتوانید از آنها استفاده کنید و آنها را در هارد خود کپی کنید.

توجه داشته باشید که فایل های داخل My Network Places فقط در مواقعی قابل مشاهده هست که لپ تاپ مقابل آماده باشد و در صورت قطع کردن ارتباط دیگر شما نمیتوانید از فایل ها استفاده کنید. همچنین این نکته را هم به یاد داشته باشید که اگر شما میخواهید فایلی را به لپ تاپ مقابل یعنی همان اکسس پوینت انتقال دهید لازم نیست که شما اکسس پوینت شوید، شما میتوانید هم فایلی دریافت کنید و هم فایلی را ارسال کنید.

زمان دریافت و ارسال فایل از این طریق تقریبا کوتاه هست و به طور مثال میتوانید یک فایل ۵۰۰ مگابایتی را در ۴ الی ۵ دقیقه دانلود کنید، البته این هم بستگی به فاصله بین دو لپ تاپ و قدرت سخت افزاری آنها دارد.

این بود آموزش اشتراک گذاری فایل ها بین ۲ لپ تاپ از طریق بی سیم که سعی کردیم آنرا ساده و کامل آماده به شما نشان دهیم. شما با خواندن این مقاله میتوانید از این به بعد ۲ یا چند لپ تاپ را به هم دیگر متصل کنید و بعد فایل های خود را به اشتراک بگذارید.


 

 




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

کارکردن در هواپیما، اتومبیل یا قطار می تواند برای سلامت و امنیت لپ تاپ خطرناک باشد. اگر ناگهان مایعاتی روی لپ تاپ ریخته شود چه می کنید؟ راهکارهایی در این زمینه به شما ارائه می شود.

1- لپ تاپ را خاموش کنید و حتی اگر لازم شد با دکمه خاموش و روشن و به صورت مستقیم این کار را انجام دهید.

2- با یک پارچه نرم مایع را خشک کنید اما آن را روی لپ تاپ حرکت ندهید فقط پارچه را روی مایع قرار دهید تا آن را به خود جذب کند.

3- تمامی کابل ها، درایوهای خارجی و کارت های شبکه خارجی را از دستگاه جدا کنید.

4- بدنه دستگاه را باز نکنید. چون این کار لپ تاپ شما را از گارانتی خارج می کند و علاوه بر آن ممکن است به اجزاء داخلی آسیب برساند.

5- لپ تاپ را به صورت مایل نگه داشته و از طرفین بالا و پایین نمایید تا مایع خشک شود. این عمل را با ملایمت و دقت انجام دهید. لپ تاپ را نلرزانید یا تکان تکان ندهید.

6- لپ تاپ را به صورت برعکس نگه دارید تا تمام مایع خارج شود.

7- از سشوار در خنک ترین حالت آن برای خشک کردن لپ تاپ استفاده کنید. سشوار را از فاصله مناسب (نه چندان نزدیک) در امتداد تمام بخش های لپ تاپ به حرکت درآورید.

8- کمترین زمان پیشنهادی برای اطمینان از خشک شده لپ تاپ 1 ساعت است اما اگر بتوانید حداقل 24 ساعت از لپ تاپ استفاده نکنید بسیار خوب است.

9- هنگامیکه لپ تاپ کاملاً خشک شد تمامی قطعات جدا شده را مجدداً نصب نمایید اگر بدون هیچ مشکلی شروع به کار کرد چند برنامه باز کنید و سعی کنید از وسایل جانبی خارجی هم استفاده کنید.

10- اگر لپ تاپ روشن نشد یا مشکل دیگری پیش آمد، باید لپ تاپ خود را به یکی از مراکز تعمیر مجاز ببرید.
 

 


تمیز کردن مایعات از لپ تاپ 


شما برای اشتراک گذاری احتیاج به غیر فعال کردن و بستن تمام دیوار های آتشین دارید. اگر روی لپ تاپ شما آنتی ویروس نصب هست باید قسمت های امنیتی شبکه آن را هم غیر فعال کنید.

1. غیر فعال کردن دیوار آتشین ویندوز:

برای اینکار ابتدا به Network Connections رفته و روی Change Windows Firewall settings کلیک کنید. 

اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین ۲ لپ‌تاپ از طریق بی‌سیم (وایرلس)

راهنمای خرید کیف لپ تاپ 
پرشین استار برای خرید این وسیله زیبا و بی نظیر کمک کوچکی کرده باشیم.
 
) Vaio Sony : که معرف همه دوستان میباشد. دارای کیفیت های بسیار بالا از لحاظ ساخت، قیمت های نسبتا بالا، باتری های نه چندان خوب و بجز دو سه مدل بسیار گران هیچکدام کارت گرافیک جدا ندارند. شرکتهای عرضه کننده اصلی وایو در ایران عبارتند از : امرتات، نقش، رایانه همراه و دو سه شرکت نچندان مطرح دیگر. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد