متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

محمدرضا عالی پیام (هالو)_ قوم و خویش خدا

 

 

آدمی می شناسم از دوزخ 

خوف و تشویش دارد و من نه  

بس که می ترسد از عذاب خدا 

هول از آتیش دارد و من نه  

دائمن ذکر گوید و  تسبیح  

در کف خویش دارد و من نه 

قلبی آکنده از خدا و سری 

باطن اندیش دارد و من نه  

بس عجول است در رکوع و سجود 

 گویی او جیش دارد و من نه 

 

تا رسد ز آسمان به او الهام  

دو سه تا دیش دارد و من نه  

گوئیا با خدا بُود فامیل 

او که این کیش دارد و من نه 

بهر ماموریت ز بیت المال 

هی سفر پیش دارد و من نه 

 

توی هر شهر از بلاد فرنگ 

 قوم یا خویش دارد و من نه  

برنگشته از انگلیس هنوز 

سفر کیش دارد و من نه  

بهر حج تمتع و عمره 

کوپن و فیش دارد و من نه 

زندگی تخته نرد اگر باشد 

او دو تا شیش دارد و من نه  

پانزده تا مغازه ، یک پاساژ 

توی تجریش دارد و من نه  

در دزاشیب باغ و در قلهک  

خانه از خویش دارد و من نه  

نوزده تا عیال ، صیغه و عقد 

 بی کم و بیش دارد و من نه  

گر چه با گرگ ها بود دمخور 

ظاهر میش دارد و من نه 

دانی او این همه چرا دارد ؟ 

 چون که او ریش دارد و من نه  

------------------------------ 

میکروفن را بگیر از هالو 

سخنش نیش دارد و من نه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد