متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

روی پرده سینمای جهان ( Tangledـ ژولیده)+عکسهای فیلم

 

 

عوامل فیلم:  

کارگردان : Byron Howard, Nathan Greno

نویسنده : Dan Fogelman Jacob Grimm

صدا پیشگان: Mandy Moore- Zachary Levi- Donna Murphy- Ron Perlman- M.C. Gainey

ناشر: والت دیزنی

تاریخ اکران : 24November , 2010

زمان فیلم : 100 دقیقه

زبان : انگلیسی

درجه سنی : PG 

ژانر : انیمیشن، ماجرایی، طنز  

  

خلاصه داستان :   

راپونزل، شاهزاده ای است که در دوران بچگی دزدیده شده و در قصری زندانی شده. او پس از ملاقات دزدی تحت تعقیبف نقشه فرار از قصر را میکشد و .. 

 

 

درباره فیلم:  

 

فیلم "ژولیده" محصول کمپانی والت دیزنی، یکی از سرگرم کننده ترین و جالب ترین افسانه هایی است که در غالب داستان هایی با موضوع موی بلند تاکنون گفته شده است.  زمانی که تحت تعقیب ترین،  ماهر ترین  و البته جذاب ترین سارق مجموعه سرزمین های پادشاه در قصری مرموز مخفی می شود، توسط دختری زیبا با موهایی جادویی با طول تقریبی 70 فوت به اسم راپونزل دستگیر می شود. راپونزل که سالهاست در این قصر حبس شده و اجازه خروج از قصر را نداشته ، به دنبال راهی برای فرار از این قصر مرموز می باشد. او با فلین، این دزد جذاب و خوش قیافه،  قرار دادی برای فرار از قصر می بندد که این دو نفر با هم و به اتفاق یک اسب پلیس قهرمان، یک آفتاب پرست بسیار غیرتی! که دوست دوران بچکی راپونزل نیز هست و با وجود یک دسته مزدوران خشن و دائم المست باعث ایجاد داستانی بسیار هیجان انگیز و سراسر طنز و اکشن می شود.

 

چند سال پیش شرکت والت دیزنی شروع به انتشار مجموعه ای از کارتون های کلاسیک خود با کیفیت بالا و بر روی دیسک بلو ری کرد.  این یک فرصت اسنثنائی برای من بود تا بتوانم با برخی از بهترین کارتون های کلاسیک مانند زیبای خفته، پینوکیوو سفید برفی بیشتر آشنا شوم. با نگاهی مجدد و اینبار عمیق تر به این کارتون ها من متوجه شدم که این کارتون ها علاوه بر آنکه انیمیشن های بسیار زیبا و خوش ساختی بودند، به هیچ عنوان طراوت و تازگی خود را  حتی پس از گذشت سالها از دست نداده اند. با توجه به این امر، ساخت مجدد  فیلمی با محوریت پرنسس ها مانند کلاسیک هایی همچون زیبای خفته و سفید برفی و ولی اینبار در غالبی مدرن تر نه تنها جذابیت خود را کم نکرده، بلکه باعث ایجاد فیلمی بسیار زیبا و سرگرم کننده شده است. فیلم "ژولیده" دیزنی ، فیلمی با محوریت داستانی یک  پرنسس ، اثری شایسه همچون فیلم های کلاسیک و قدیمی دیزنی است  که می تواند جزو بهترین فیلم های سال 2010 جای بگیرد.


ژولیده  داستان کلاسیک راپونزل (اثر برادران گریم) را بیان می کند. در فیلم، راپونزل (با صدای مندی مور) یک پرنسس است که بعد از مدت کوتاهی از تولدش به دلیل موی جادویی اش دزدیده می شود. مادر گاتل (کسی که راپونزل را دزدیده) او را همانند دختر خودش بزرگ می کند و از قدرت جادویی موجود در موهای راپونزل برای جوان نگه داشتن خود استفاده میکند.  راپونزل اجازه ترک کردن قصر مادر گاتل را ندارد. تنها دوست راپونزل آفتاب پرستی است به اسم پاسکال است . با گذشت زمان و بزرگ شدن تدریجی راپونزل او بیشتر و بیشتر مشتاق این می شود تا با دنیای خارج از قصر ارتباط برفرار کند و با آن آشنا شود . روزی از روزها، راپونزل با دزدی به نام فلین ریدر (با صدای زاخاری لوی) آشنا می شود و از اینجاست که ماجرا جویی راپونزل شروع می شود.


من خودم به شخصه علاقه زیادی به فیلم های موزیکال ندارم اما در این فیلم استثناٌ من شاهد قطعات بسیار زیبایی بودم که به جای آنکه فیلم را قطع کنند یا اصطلاحا از حرکت باز دارند کاملا جزء و تنه ای از فیلم را شامل میشوند.اما جدا از صحنه های زیبای رقص و آواز فیلم، بدون شک بهترین ویژگی فیلم کمدی آن می باشد که تعداد آنها هم اصلا کم نیستند. صحنه های طنز فیلم با دیدار 2 فرد نا متجانس و کاملا متفاوت یعنی راپونزل و فلین و با شعر جالب آنها در مورد رویاهایشان شروع می شود و به همین ترتیب ادامه پیدا می کند. تعدادی از صحنه های خنده دار این انیمیشن هم به پاسکال، یعنی همان دوست آفتاب پرست غیرتی راپونزل اختصاص یافته . آخرین قسمت  و یکی از بهترین های تشکیل دهنده کمدی فیلم،  رابطه و شیمی موجود بین فلین و ماکسیموس (اسب)  می باشد که لحظات شاد و زیبایی را با هم در فیلم به وجود آورده اند. یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد این فیلم باید به آن اشاره کنم این است که این فیلم در غالب 3D به نمایش در می آید و انصافا یکی از بهترین فیلم های 3D است که تاکنون دیده ام و به راحتی با کیفیت سه بعدی انیمیشن داستان اسباب بازی 3، محصول کمپانی پیکسار برابری می کند.  واقعا چه کسی می توانست حدس بزند که انیمیشنی از کمپانی دیزنی در مورد یک پرنسس بتواند یکی از بهترین انیمیشن های سال باشد؟!   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد