متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

داستان چهار شمع!

Iran_Eshgh

رسم است که در ایام کریسمس و در واقع آخرین ماه از سال میلادی چهار شمع روشن مینمایند،

 

هر شمع یک هفته میسوزد و به این ترتیب تا پایان ماه هر چهار شمع میسوزند،

 

شمعها نیز برای خود داستانی دارند.

 

 امیدواریم با خواندن این داستان امید در قلبتان ریشه دواند.

 

 



شمع ها به آرامی می سوختند، فضا به قدری آرام بود که می توانستی صحبتهای آن ها را بشنوی.
 
 

 

اولی گفت: من صلح هستم!

 

با وجود این هیچ کس نمی تواند مرا برای همیشه روشن نگه دارد.

 


فکر میکنم به زودی از بین خواهم رفت.

 


سپس شعله اش به سرعت کم شد و از بین رفت.

 

 

*****

 


دومی گفت: من ایمان هستم!

 

 با این وجود من هم ناچارا مدتی زیادی روشن نمی مانم،

 

و معلوم نیست تا چه زمانی زنده باشم،

 

وقتی صحبتش تمام شد نسیم ملایمی بر آن وزید و شعله اش را خاموش کرد.

 

 

*****

 



شمع سوم گفت: من عشق هستم!

 

ولی آنقدر قدرت ندارم که روشن بمانم.

 

 مردم مرا کنار می گذارند و اهمیت مرا درک نمی کنند،

 

آنها حتی عشق ورزیدن به نزدیکترین کسانشان را هم فراموش می کنند و کمی بعد او هم خاموش شد.

 

 

*****

 



ناگهان ... پسری وارد اتاق شد و شمع های خاموش را دید

 

و گفت: چرا خاموش شده اید؟

 

قرار بود شما تا ابد بمانید و با گفتن این جمله شروع کرد به گریه کردن.

 

 

*****

 


سپس شمع چهارم گفت:

 

 نترس تا زمانی که من روشن هستم میتوانیم شمع های دیگر را دوباره روشن کنیم.

 

من امید هستم!

 


کودک با چشمهای درخشان شمع امید را برداشت و شمع های دیگر را روشن کرد.
 

 


چه خوب است که شعله امید هرگز در زندگیتان خاموش نشود.

 

 چراکه هر یک از ما می توانیم

 

امید، ایمان، صلح و عشق

 

 را حفظ و نگهداری کنیم.

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ستاره دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 10:56 ق.ظ http://shiny-star.blogsky.com

امیدوارم هیچ وقت هیچ کس امیدشو از دست نده چون ادم نا امید فرقی با ادم مرده نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد