متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

نخستین فهرست فیلمهای حاضر در جشنواره برلین 61 اعلام شد

 

 

http://3.bp.blogspot.com/_Z2pvpfssa5w/SwbggNIqCKI/AAAAAAAAHPc/wiFK3uoxvKM/s1600/berlin+film+festival.bmp 

 

 

 

جشنواره بین المللی فیلم برلین نخستین فهرست از اسامی فیلمهای شرکت کننده در بخش مسابقه شصت و یکمین دوره خود را اعلام کرد.

علاوه بر فیلم " شهامت واقعی" ساخته برادران کوئن که به عنوان فیلم افتتاحیه برگزیده شده چند فیلم حاضر در بخش مسابقه نیزمعرفی شده اند.

در میان فیلمهای برگزیده شده در بخش مسابقه نام فیلمهایی چون " کوریولانوس" به کارگردانی رالف فاینس و نقش آفرینی جرارد باتلر به چشم می خورد. این فیلم برداشتی مدرن از نمایشنامه کلاسیک "کوریولانوس" نوشته ویلیام شکسپیر است.

جدیدترین ساخته ویم وندرس با عنوان "پینا" هم در بخش مسابقه جشنواره برلین به نمایش در می آید. این فیلم که به شیوه سه بعدی ساخته شده زندگی پینا بوش طراح نامدار حرکات موزون آلمانی را روایت می کند. فیلم " آینده " ساخته میراندا جولی نیز دیگر فیلمی است که در بخش مسابقه به نمایش در می آید. این فیلم چندی پیش در جشنواره ساندنس نیز به نمایش در آمده بود.

دیتر کاسلیک مدیر جشنواره برلین در این باره گفت: در سال 2011 بار دیگر همکاری نزدیکی با جشنواره ساندنس خواهیم داشت.این همکاری تنها در بخش بازار فیلم اروپا رخ نمی دهد و ما در بخشهای اصلی جشنواره نیز تعاملی جدی با جشنواره ساندنس خواهیم داشت.

وی افزود : سینمای مستقل در این دوره از جشنواره فرصتی مغتنم برای نمایش در ابعاد بزرگ خواهد داشت. فیلم "آینده" ساخته میراندا جولی فیلمساز مستقل آمریکایی که با سرمایه گذاری آلمان تهیه شده است بخش مشابقه جشنواره را افتتاح می کند.

هشت فیلم دیگر هم حضور خود در جشنواره را قطعی کرده اند که از آن میان می توان به "اگه ما نه ، پس کی؟" ساخته الکساندر ویل از آلمان اشاره کرد. این فیلم زندگی گودرون انسلین دختر دهقانی که به یکی از سران گروه تروریستی بادر ماینهوف آلمان در دهه 1970 بدل شد را به تصویر کشیده است.

"نعره در آسمان" به کارگردانی ویکتوریا ماهونی از آمریکا دیگر فیلمی است که در بخش مسابقه به نمایش در می آید. زوئی کراویتز، گابوری سیدیبه و تیم بلیک نلسن در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

"نا امیدی بزرگ ما" ساخته سیفی تئومان از ترکیه هم دیگر فیلمی است که حضورخود در برلین را قطعی کرده است.

شصت و یکمین دوره جشنواره برلین 10 تا 20 فوریه 2011 ( 21 بهمن تا 1 اسفند) در پایتخت آلمان برگزار می شود.
  

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سهیلا سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 09:52 ق.ظ

مطالبش خوب بود صابری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد