متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

روی پرده سینمای جهان (قرمز _Red ) + عکسهای فیلم

 

Red

 

  " پرونده فیلم قرمز ( RED ) "  

 

عوامل ساخت

کارگردان: روبرت شِوِنتکه، فیلم‌نامه: یان هوبر و آریش هوبر براساس کتاب‌های مصوری از وارن الیس و کالی هامنر، مدیر فیلم‌برداری: فلوریان بالهوس، تدوین: توم نوبل، موسیقی: کریستف بک، بازیگران:‌ بروس ویلیس (فرانک موزِز)، مری لوئیز پارکر (سارا راث)، مورگان فریمن(جو ماتسن)، جان مالکوویچ (ماروین باگز)، هلن میرن (ویکتوریا)، ریچارد دریفوس و ارنست بورگناین. تهیه‌کنندگان:‌ لورنزو دی بوناونچورا و مارک واهرادین. محصول 2010 آمریکا، 111 دقیقه. ژانر:‌ اکشن کمدی.  

  

خلاصه داستان  


فرانک، جو، ماروین و ویکتوریا سابقا از ماموران مخفی رده بالای CiA بوده‌اند ولی حالا با اطلاعات و دانسته‌های فراوان‌شان بدل به اهداف اصلی این سازمان مخفی شده‌اند. از اینرو تله‌ای ترتیب داده می‌شود و آن‌ها به اتهام ترور تحت تعقیب قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی این چهار نفر باید با استفاده از تمام تجربیات شخصی و گروهی‌شان همواره یک قدم از تعقیب‌کنندگان مرگ‌آفرین خود جلوتر باشند تا زندگی‌شان ادامه یابد. آن‌ها باید برای نجات خودشان به مأموریت تقریباً غیرممکنی تن دهند و خود را به اداره مرکزی CiA برسانند تا بتوانند این توطئه بزرگ را فاش کنند و از این مخمصه رهایی یابند.  

  

واکنش منتقدان  

واکنش عموم منتقدان به فیلم مثبت بوده است. امتیاز فیلم در راتن تومیتوز 3/6 از 10 است که براساس 161 نقد و رضایت 70 درصدی از فیلم به دست آمده. در متاکریتیک هم امتیازی 60 درصدی براساس 34 نقد به دست آمده است. نظر برخی از منتقدان از این قرار است:
کایل اسمیت/ نیویورک پست:‌ »قرمز» تقریبا لذت‌بخش‌تر و سرزنده‌تر از تمامی بلاک‌باسترهای تابستانی امسال است.
جیمز براردینلی/ ریل‌ویوز: «قرمز» فیلم سرگرم‌کننده‌ای است که به‌خاطر قابلیت‌های گروه بازیگرانش به‌راحتی می‌توان آن را تحسین کرد و از این کار یعنی ستایش فیلمی که ماهیتی احمقانه دارد، احساس گناه نکرد.
آنتونی لین/ نیویورکر: برخلاف فیلم مزخرف «یک‌بار مصرف‌ها» که باید به جای منتقدان برای بازرسان بهداشت نمایش داده می‌شد، عمده بخش‌های «قرمز» پرشور و نشاط است.
الیزابت ویتزمن/ نیویورک دیلی نیوز: دست کم‌گرفتن بازیگران مهم فیلم حتی در این اکشن پاپ‌کورنی هم کار خطرناکی است.
راجر ابرت/ شیکاگو سان‌تایمز: «قرمز» نه فیلم خوبی است و نه فیلم بدی. فیلم بازیگرانی دارد که ما آرزو می‌کنیم کارهای‌شان جذاب‌تر و مفرح‌تر می‌بود.  


در حواشی  


- ابتدا قرار بود جان سی. رایلی در فیلم حضور داشته باشد ولی از فهرست بازیگران خط خورد و جان مالکوویچ جایش را گرفت.
هنگام فیلم‌برداری در تورنتو، ساکنان محلی صدای افکت‌های تیراندازی را با نمونه واقعی‌اش اشتباه گرفتند و طی تماس‌های تلفنی مختلف گزارش‌هایی مبنی بر تیراندازی در سطح شهر به دست پلیس رسید.
- از مریل استریپ برای بازی در نقش ویکتوریا نام برده شد ولی در نهایت نقش به هلن میرن رسید.
- براین کاکس که نقش مهم و کوچکی را در فیلم برعهده دارد، در نسخه دو سال قبل «قرمز» هم بازی کرده است.
براین کاکس و هلن میرن به ترتیب در نقش دو جاسوس روسی و انگلیسی بازی کرده‌اند. در زندگی واقعی تبار این دو برعکس است: براین کاکس انگلیسی است و میرن اگر چه در انگلیس متولد شده ولی اجدادی روس دارد.
   

 

 

Still of Bruce Willis, John Malkovich and Helen Mirren in Red

  

 

Still of John Malkovich and Helen Mirren in Red

 

  

Still of Morgan Freeman, Bruce Willis and John Malkovich in Red

 

 

Still of Bruce Willis and Mary-Louise Parker in Red
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد