متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

سکوی نفتی پریتیش پترولیوم را بیخیال،به فکر جنگل های شمال باشید!

 

  

 
 
" جنگل‌های مناطق شمال، شمال شرق و غرب کشور همچنان در آتش می‌سوزد،جنگل‌های زاگرس غربی در مریوان،جنگل‌‌های گلستان درشمال و جنگل ابر در سمنان درشمال شرق کشور در حال حاضر در محاصره آتش هستند.  

و امروز هم خبر رسید جنگلهای رامسر دچار آتش سوزی شدند. "

 

این خبر در تمام سایتها انگار خبر معمولی، چند هفته ای هست فقط بلغور می شود. انگار جنگلهای آنگولا دچار احتراق شده اند نه سرمایه عظیم کشورمان. 

همین چند ماه پیش بود. شرکت نفتی پریتیش پترولیوم واقع در خلیج مکزیک ( توجه داشته باشید که چه مسافتی تا کشورمان دارد) دچار مشکل نشت نفت در چند کیلومتری زیر دریا شده بود. تمام کارشناسان پس از ماهها تلاش، ناکام و بی جواب مانده بودند که چه کنند. 

تمام دنیا دست به دست هم داده بودند و متخصص و وسایل جدید و مدرن میفرستادند. چند روبات مجهز و جدید ساخته شد. ماهها به طول انجامید تا توانستند درپوشی برای محل نشت دهنده نفت بزارند تا حداقل کاری بعد از مدتها انجام دهند. 

دنیای جالبیه!  

از همون روزهای اول مسئولین کشور ما هم گفتند ما می توانیم مشکل این شرکت نفتی، آن هم نه روی زمین بلکه کیلومترها زیر آب را حل کنیم. 

خوشحال و خندان و غرور ملی که کشور و متخصصین ما هم سری در سرها دارند. 

  

اما حالا...

چند هفته ای هست شمال کشور، این سرمایه بزرگ طبیعی مان در آتش می سوزد و دود می شود. خبرگزاری های محلی می گفتند که جنگل های شمال ایران، در حسرت امکانات می سوزند. عجب!

نمی دانم این متخصصین کجا هستند. کسی حرفی نمی زند. انگار باید مناقصه بین اللملی بزنیم تا آتش به کویر لوت نرسیده. 

کاش می شد چینی ها هم آتش خاموش کن می ساختن تا شاید در نبود و مشغولی متخصصان و متفکرانمان سرمایه های ملی امان حداقل نسوزد.  

 

داشتم دنبال عکسهای آتشسوزی شمال در سایتها می گشتم. 

خیلی جالب بود. عکسهای آتشسوزی در اسرائیل بیشتر یافت شد.  

 

 

 

" مجتبی " 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد