متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

متولد مهر (دخمه ای برای همدلی)

"خرد" از آن کسی است که بیاندیشد.

تحلیلی بر قهوه تلخ

 

 

 

 

" قهوه تلخ " 

 

۱۰ مجموعه از سریال خانگی قهوه تلخ گذشت. سریالی که با حواشی و نقطه نظرات متفاوتی همراه بود.  

  

  

در زیر به نکاتی چند از این سریال اشاره می کنم: 

 

* دلم گرفت وقی فهمیدم آخرین کار مدیری قرار نیست از رسانه ملی پخش شود. اما گذشت زمان و پخش و تبلیغات گسترده و مناسب وهمچنین احترام یک سریال شبکه خانگی به نظر بینندگانش نظرم را کاملا عوض کرد. خدا رو شکر در صدا و سیما پخش نشد. 

* عوامل این سریال واقعا نشان دادند که ارزش گذاشتن به بیننده و سلیقه ها، و همچنین دوری از سطی نگری و فقط صرفا کسب درآمد و بساز و در رو،  سودی 2 طرفه خواهد داشت. 

 

* یه گروه کاربلد. واقعا جای بسی خوشحالی دارد که در تلوزیون ما گروه های هم پیدا می شوند که بدور از جنجال و اداهای بی جا کار مناسب و نزدیک به استانداردهای بالا سریالی بسازند و تدارک تمام مشکلات و جوسازی ها را بدهند. تازه الکی هم نام فاخر بر پیشانی خود نزنند.

 

* فیلمنامه داستان تا اینجا چندان مشکلی نداشته. به غیر از تکراری بودن بعضی از شخصیت ها که در کارهای قبلی مدیری هم این تیپ ها به چشم می خوردند. مخصوصا سیامک انصاری(نیما / استاد تاریخ/ مستشارالملک). 

 

 

 

* یکی از نکات مثبت تا اینجای کار عدم تمرکز بر تک شخصیتی است. در این کار آقای مدیری، زنها هم نفشی کاملا فعال و دهن پرکن اجرا می کنند. 

 

* بازی بازیگران هم مناسب و گیرا است. مخصوصا  الیکا عبدالرزاقی (فخرالتاج/ زن پادشاه)، هادی کاظمی (توپولوف/ برادر کاترین/ باباشاه حشم‌دار) و خود مهران مدیری (بلوتوس) که انصافا جای چندتای دیگر هم خالی است. 

 

* اما گذشتن راحت از بعضی شخصیتها، نکته منفی سریالهای مدیری است. باید دقت شود که بیننده احتیاج به دلیل قانع کننده ای برای اوت نقشهای فعلی و جاگیزین های جدید هستن. 

 

* حواشی عجیب و غریبی هم که همیشه با سریالهای مدیری  همراه هست. امیدوارم نظر های بعضی آدمها که حتی یکبار هم در زندگیشان فکر هنری و خلاقانه نداشته اند بر کار عوامل سریال تاثیری نداشته باشد. 

 

" مجتبی "  

 

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
هادی چهارشنبه 17 آذر 1389 ساعت 08:23 ب.ظ

با سلام
و واقعا خسته نباشید .
نشان دادید که واقعا اهل قلم هستید و اگه پاش بیفته از جیمز کامرون فیلمنامه نویس هم جلوترید .

تشکر

مجتبی چهارشنبه 17 آذر 1389 ساعت 11:07 ب.ظ http://motavald-mehr.blogsky.com

سلام
مرسی شما هم دست کمی از سرجیو لئونه ندارید
پیشنهاد می کنم " بخاطر یک مشت هزاری " رو بسازی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد